נעילה מעורבת בבורסות אירופה; ספרד יצאה מהמיתון

לקראת הודעת הפד: כלכלנים מעריכים כי הפד ימשיך ברכישת אג"ח ב-85 מיליארד מדי חודש ולא יודיע היום על צמצום היקף הרכישות ■ מדד MSCI אסיה עולה ב-0.6% ומתחילת החודש הוא זינק בכ-3%

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע מגמה שומה בוול סטריט ונעילה חיובית בבורסות אסיה מוקדם יותר. בשווקים קיימת דריכות לקראת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, אשר צפוי להכריז על המשך תוכנית הרכישות.

כאמור, הפד יכריז היום על תוצאות ישיבת הריבית בת היומיים של ועידת השוק הפתוח. כלכלנים מעריכים כי הפד ימשיך ברכישת אג"ח ב-85 מיליארד מדי חודש ולא יודיע היום על צמצום היקף הרכישות. למעשה, ההערכה היא כי הפחתת הרכישות תידחה לחודש מארס.

"הפד ימשיך ברכישות האג"ח ולא יפחיתן עד מארס, מה שמספק מרווח נשימה לשווקים", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות בבנק ברקליס.

ספרד דיווחה היום על נתוני הצמיחה הראשוניים לרבעון השלישי. המידע מצביע על כך שהמדינה יצאה מהמיתון (עלייה של 0.1% בתמ"ג) כתוצאה מנתונים כלכליים חיוביים שיצאו מהמדינה בתקופה האחרונה.

עליות באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות, כאשר מדד הניקיי סיים בעלייה של 1.23%, לאחר הנעילה החיובית אמש בוול סטריט, בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום החלטת הריבית של הפדרל ריזרב הערב. מדד MSCI אסיה עולה ב-0.6% ומתחילת החודש הוא זינק בכ-3%. אמש ננעל מדד S&P 500 בארה"ב בשיא.

מחר ייפגשו חברי הבנק המרכזי של יפן לקבלת החלטות מוניטריות. נתונים שפורסמו היום הראו כי תפוקת המפעלים ביפן חזרה לעלות בספטמבר, בעוד התפוקה התעשייתית בדרום קוריאה התכווצה.

מניית China Petroleum & Chemical Corp עולה היום בהונג קונג לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים שהיו טובים מתחזיות האנליסטים. מניית Daiwa Securities קופצת בטוקיו לאחר שדיווחה גם כן על צמיחה ברווחים ברבעון השלישי.

כאמור, חברי הבנק המרכזי יתכנסו מחר והבנק צפוי לפרסם תחזיות צמיחה ואינפלציה מעודכנות. העיתון "Sankei" מדווח כי הבנק יעלה את תחזית הצמיחה ל-2014. כלכלנים חוזים כי היקף רכישות האג"ח (71 מיליארד דולר מדי חודש) לא ישתנה, בעוד הבנק היפני מנסה להילחם בדפלציה.

בזירת המאקרו, נתונים שפורסמו היום הראו כי תפוקת המפעלים ביפן זינקה ב-5.4% בספטמבר לאחר שירדה ב-0.4% באוגוסט. אנליסטים ציפו לעלייה של 5.5% בתפוקה. במקביל, התפוקה התעשייתית ביפן ירדה ב-3.6% בספטמבר לאחר שעלתה ב-3.2% באוגוסט.