סגן נשיא אורוגוואי: ישראל מובילה בהיי-טק; רוצים ללמוד מכם

פרופ' דאנילו אסטורי, סגן נשיא אורוגוואי, בשיחה עם "גלובס": "אתם מובילים בתחום הזה ואנחנו רוצים ללמוד מכם ולמשוך אותכם להשקיע באורוגוואי תוך הבעת מסר ברור שאנו פרטנר אמין להשקיע בו"

"אנו רוצים להפוך את אורוגוואי למדינת היי-טק ולכזו שמייצאת טכנולוגיה עילית. באנו לכאן כדי ללמוד מכם כי אתם חלוצים בתחום, ויש לכם מוניטין בינלאומי", כך אמר פרופ' דאנילו אסטורי, סגן נשיא אורוגוואי, בשיחה עם "גלובס". אסטורי הגיע בסוף השבוע עם משלחת ענפה ובה גם שר התעשייה והאנרגיה ועשרות אנשי עסקים ויזמי היי-טק.

"אתם מובילים בתחום הזה ואנחנו רוצים ללמוד מכם ולמשוך אותכם להשקיע באורוגוואי תוך הבעת מסר ברור שאנו פרטנר אמין להשקיע בו", הוסיף אסטורי, פרופסור לכלכלה ודיקאן הפקולטה לכלכלה באורוגוואי, שנועד היום עם יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, שמקיים היום סמינר על השקעות משותפות בין המדינות בהנחיית פועלים שוקי הון. אסטור נועד גם עם שר הכלכלה, נפתלי בנט.

אסטורי גם התייחס לדמיון הרב שקיים בין שתי המדינות: "שיעור האבטלה הוא זהה, גם אנחנו מדינה מאוד פתוחה ומשק מוטה יצוא. היקף הרזרבות (יתרות המט"ח) עומד על 28% תוצר (כמעט זהה לזה של ישראל). המצב הפיסקאלי שלנו כעת קצת יותר טוב, שכן יחס החוב-תוצר נטו עומד על 25%", הוסיף אסטורי, סגן יו"ר החזית העממית של אורוגוואי, מדינה שצומחת זה כמעט ארבע שנים בקצב מהיר מיוחד והפך לאחד מהכלכלות היציבות והמשגשגות יותר ביבשת הדרום-אמריקאנית יחד עם צ'ילה.