מרבית בורסות אירופה ננעלו בעליות; מדריד טיפסה 1.3%

שיעור האבטלה באירופה נותר ללא שינוי בספטמבר ברמה של 12.2% ■ ביפן הודיע היום הבנק המרכזי כי המדיניות המוניטארית תימשך ללא שינוי

יום המסחר בבורסות אירופה ננעל (ה') בעליות שערים במרבית הבורסות המרכזיות. זאת על רקע המשך פרסום דוחות כספיים של חברות מובילות ומגמה יציבה בוול סטריט.

מניית אלקטל זינקה בכ-14% לאחר שהחברה דיווחה על צמצום ההפסדים ברבעון האחרון. BNP פאריבה עולה בחדות לאחר שהבנק היכה את התחזיות בדוחות הרבעון השלישי.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ד') בירידות שערים, ובכך מדד ה-S&P 500 קטע רצף עליות של 5 ימים. זאת, למרות שהפדרל ריזרב הודיע בתום פגישת הריבית כי לא יצמצם את רכישות האג"ח.

בסיום פגישת הריבית של הפד, ועדת השוק הפתוח הודיעה כי הבנק המרכזי ימשיך לרכוש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. בהודעת הפד נכתב כי "ההתאוששות בשוק הדיור הואטה במקצת בחודשים האחרונים". הפד התייחס בנוסף גם לפגיעה הכלכלית שנוצרה בשל השבתת הממשל וציין כי "המדיניות הפיסקאלית מרסנת את הצמיחה הכלכלית". חברי הפד חזרו על המנטרה הישנה שלהם וציינו כי "הפד מחכה לעדויות נוספות להתאוששות הכלכלה".

בורסות אסיה נסחרו היום (ה') בירידות.

"המשקיעים מעכלים את הודעת הפד ואת הדוחות שפורסמו לאחרונה. לאחר העליות האחרונות רואים מימושי רווחים מקומיים", אמר ל-CNBC סטאן שאמו, מנהל השקעות בטוקיו.

ביפן הודיע היום הבנק המרכזי כי המדיניות המוניטארית תימשך ללא שינוי.

במניות הכרייה המגמה מעורבת. מניית הונדה מוטור רשמה ירידה לאחר שהותירה את התחזית התפעולית שלה ללא שינוי.