נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניית HSBC טיפסה 2.3%

עליות שערים בוול סטריט ■ מדד מנהלי הרכש של Markit לגוש האירו עלה באוקטובר ל-51.3 נקודות באוקטובר

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ב') בעליות שערים, על רקע המשך פרסום דוחות ותחזיות של חברות מובילות. עליות קלות נרשמות גם במדדים המובילים בוול סטריט.

בנק HSBC דיווח היום על רווח לפני מס של 5.06 מיליארד דולר ברבעון השלישי. מניית חברת התעופה ריינאייר צונחת לאחר שהחברה חתכה את תחזית הרווח.

בתחום המאקרו, היום דווח כי מדד מנהלי הרכש של Markit לגוש האירו עלה באוקטובר ל-51.3 נקודות באוקטובר, לעומת 51.1 נקודות בספטמבר.

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה בפתיחת שבוע המסחר על רקע העליות בוול סטריט ביום שישי.

"אנחנו אחרי הפד ולקראת עוד שבוע עמוס בנתוני מאקרו ודוחות. ביום שישי יגיע הנתון החשוב משוק העבודה בארה"ב אבל עוד לפני כן תתפרסם הודעת ה-ECB על המדיניות המוניטארית באירופה", אמר ל-CNBC האנליסט Desmond Chua מ-CMC.

עליות חדות נרשמו במניות הקמעונאות באוסטרליה לאחר שדווח כי המכירות הקמעונאיות בספטמבר עלו ב-0.8%, מעל התחזיות.

ביום שישי דווח בארה"ב כי מדד מנהלי הרכש לחודש אוקטובר, שפורסם חצי שעה לאחר פתיחת המסחר, עלה ל-56.4 נקודות מ-56.2 נק' והיה טוב מתחזיות האנליסטים שעמדו על 55 נק'.

ג'יימס בולרד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר כי ייתכן שהפד יצטרך "ליישר קו" עם ציפיות השוק בכל הקשור למועד הפחתת רכישות האג"ח, כלומר להצמיד את הפחתת הרכישות למועד בו יחלו העלאות הריבית. הפד רוכש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש. בולרד אמר גם שחברי הפד הופתעו מהתנודתיות בשווקים בקיץ האחרון על רקע החששות מהפחתת רכישות האג"ח כבר בספטמבר.