בורסות אירופה סגרו בירידות על רקע הורדת תחזית צמיחה

התחזיות הכלכליות של האיחוד האירופי צופות כי הכלכלה תתכווץ ב-0.4% ב-2013 ותתרחב בקצב של 1.1% ב-2014 ■ עלייה במספר המובטלים בספרד בחודש אוקטובר

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ג') בירידות ומדד הבנצ'מרק נסוג מרמת השיא של 5 שנים. המשקיעים הגיבו למספר נתוני מאקרו וכן לדוח התחזיות הכלכליות של גוש האירו.

האירוע המרכזי שריכז את מרבית תשומת הלב באירופה היום הוא דוח התחזיות הכלכליות. כלכלני הנציבות האירופית שפרסמו את הדוח, מעריכים כי כלכלת גוש האירו תסיים את השנה בהתכווצות של 0.4%, אך תתרחב בקצב של 1.1% ב-2014, נמוך יותר מהתחזיות הקודמות שפורסמו בחודש מאי והצביעו על קצב צמיחה של 1.2%. כלכלני האיחוד האירופי מעריכים בנוסף כי הגירעון התקציבי של מדינות גוש האירו יתכווץ ל-2.5% מהתוצר ב-2014 ו-2.4% ב-2015, זאת לעומת 3.1% השנה. (לסיפור המלא)

כלכלני הבנק האירופי Saxo Bank מעריכים היום כי "שורה של נתוני מאקרו חלשים שפורסמו באירופה בשבוע האחרון, ובפרט בגרמניה, עשויים להוות נקודת מפנה במדיניות הבנק המרכזי האירופי. כשאפילו גרמניה צומחת בקצב שקרוב לאפס, ייתכן שהכוכבים בשמים סוף סוף יסתדרו באופן שיאפשר לבנק האירופי לפעול, על ידי כך שיקצץ את שיעורי הריבית של תוכניות המימון מחדש ויציג תוכנית מימון מחדש לטווח ארוך, בריבית קבועה".

בזירת המאקרו פורסם היום בספרד השינוי במספר המובטלים בספרד בחודש אוקטובר, שהצביע על עלייה במספר המובטלים ב-87 אלף, זאת לעומת הצפי שעמד על 31 אלף בלבד. בבריטניה פורסם מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים, שרשם קריאה של 62.5 נקודות באוקטובר, מעל הצפי בשוק שעמד על 60.4 נקודות בלבד.

המיליארדר פיטר קלנר, יו"ר PPF Group, הסכים לרכוש את השליטה בחברת התקשורת Telefonica Czech Republic , תמורת 2.5 מיליארד אירו (3.4 מיליארד דולר) ובכך להפוך את חברת התקשורת הגדולה במדינה לחברה פרטית, לאחר 8 שנים שבהם הייתה חברה ציבורית.

מניית Beiersdorf עלתה לאחר שדיווחה כי היא צופה עלייה של עד 7% במכירות השנה. נוברטיס , יצרנית התרופות הגדולה באירופה, עלתה על רקע הערכות כי בכוונתה למכור את חטיבת התרופות הוויטרינריות שלה.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר פתיחת מסחר חיובית, ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. הניקיי היפני פתח היום את שבוע המסחר לאחר חופשה אתמול.

מניית Nissan רשמה ירידות לאחר שיצרנית הרכב היפנית חתכה את תחזיות הרווח השנתיות ל-355 מיליארד ין יפני (כ-3.61 מיליארד דולר) לעומת תחזיות מוקדמות לרווח של 420 מיליארד ין יפני. בחרה הסבירו כי הסיבות המרכזיות להורדת התחזיות הן "ריקולים" יקרים במחצית הראשונה של השנה וביצועים מאכזבים במספר שווקים מתעוררים.

ביום ו' תתכנס המפלגה הקומוניסטית הסינית במפגש שעתיד לספק פרטים באשר למדיניות הכלכלית לעשור הקרוב. בינתיים, ראש ממשלת סין לי קאשינג הצהיר לפני מספר שבועות שכלכלת סין צריכה לצמוח בקצב של 7.2% במטרה להבטיח ששיעור האבטלה ישאר סביב 4%, כך לפי דיווחים שפורסמו באתר לשכת המסחר הסינית אתמול.

מניית HSBC ריכזה עניין רב בהונג קונג לאחר שהבנק דיווח על עלייה של 28% ברווחי הרבעון השלישי. בבנק הסבירו כי הפעילות בצפון אמריקה והונג קונג עזרה לכסות על ירידה בהכנסות מפעילות באמריקה הלטינית ואזור אסיה-פסיפיק.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]