בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת על רקע המאקרו

מחר תתפרסם החלטת הריבית של גוש האירו; מחרתיים דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אוקטובר ■ שטף נתוני מאקרו באירופה

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת היום באסיה ובוול סטריט אתמול וגם היום. המשקיעים מתמקדים בתחזיות הפסימיות שסיפק אתמול האיחוד האירופי ודרוכים לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי מחר.

אתמול האיחוד האירופי חתך את תחזיות הצמיחה של כלכלת גוש האירו. כעת, הוא צופה כי הכלכלה תסיים את השנה בצמיחה שלילית של 0.4% ותתרחב בקצב של 1.1% ב-2014, פחות מההערכה הקודמת שעמדה על קצב צמיחה של 1.2%. כלכלני האיחוד צופים כי שיעור האבטלה יוותר ברמת שיא של 12.2% לפחות עד 2015.

המשקיעים נושאים עיניהם לעבר הבנק המרכזי האירופי, שיפרסם מחר את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית. על רקע התחזיות הפסימיות של כלכלני האיחוד והחולשה בנתונים הכלכליים, רבים סבורים כי ניגד הבנק מריו דרגי יחליט ינקוט בצעדים מרחיבים נוספים ואף יפחית את הריבית לשפל חדש במטרה להמריץ את הכלכלה.

בזירת המאקרו התפרסמו היום בגרמניה נתוני הזמנות המפעלים בחודש ספטמבר, שעלו ב3.3%, מעל צפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.5%. מאוחר יותר התפרסם מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים בגוש האירו, שרשם קריאה של 51.6 נקודות, גבוה מהצפי בשוק. מנגד, נתוני המכירות הקמעונאיות בגוש האירו, התכווצו ב-0.6% יותר מהצפי בשוק שעמד על התכווצות של 0.4%. בבריטניה, התפוקה התעשייתית עלתה ב-0.9% בספטמבר, מעל צפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.6%.

פסימיות באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, ברקע לנעילה מעורבת אמש בוול סטריט. בשוקי אסיה, כמו בשאר שוקי המניות והאג"ח בעולם, ממתינים להצהרת הריבית באירופה מחר ולפרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אוקטובר מחרתיים.

מחרתיים תפתח מליאת המפלגה הקומוניסטית בסין, אשר צפויה לספק רמזים באשר לכיוון של כלכלת הענק בשנתיים הקרובות.

מניית Bank of Chongqing החלה להיסחר בהונג-קונג. מדובר בהנפקת הבנק הסיני הראשונה מזה 3 שנים, והבנק גייס כ-546 מיליון דולר.

מיצובישי ריכזה עניין חיובי ברקע דיווחים כי הסכימה לשתף פעולה עם רנו וניסאן במיזם תעשייתי משותף של רכבים חשמליים. החברות הסכימו לשתף הן מפעלים והן טכנולוגיה על מנת להגביר נוכחות ומכירות בצפון אמריקה ובשווקים המתעוררים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]