שוק המט"ח: הדולר היציג נותר ללא שינוי על 3.53 שקלים

גם האירו נותר כמעט ללא שינוי על 4.77 שקלים ■ האיחוד האירופי חתך אתמול את תחזיות הצמיחה ■ נתניהו: לא להעלות מסים על חברות ועשירים; יש להאיץ הצמיחה

המסחר במט"ח מתנהל היום (ד') במגמה יציבה של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נקבע ללא שינוי ברמה של 3.53 שקלים, וגם האירו נותר יציג על 4.77 שקלים. הצמד אירו/דולר נסחר בעלייה של 0.3% לרמה של 1.35 דולרים לאירו.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת והמסחר בבורסות אירופה מתנהל היום במגמה חיובית. אתמול האיחוד האירופי חתך את תחזיות הצמיחה של כלכלת גוש האירו וכעת הוא צופה כי גוש האירו יתכווץ ב-0.4% ב-2013 ויתרחב בקצב של 1.1% ב-2014, נמוך מהתחזית הקודמת שעמדה על צמיחה של 1.2%. כלכלני האיחוד העריכו בנוסף כי שיעור האבטלה ישאר גבוה ברמה של 12.2% לפחות עד 2015.

מחר תתפרסם החלטת הריבית של גוש האירו. אולם, המשקיעים נושאים עיניהם לעבר ארה"ב שם יתפרסמו מחר וביום שישי נתוני הצמיחה לרבעון השלישי ודוח התעסוקה של אוקטובר.

רה"מ בנימין נתניהו קרא היום במסגרת כנס קיסריה לא להעלות מסים על חברות ועשירים וטוען כי האצת הצמיחה "תביא למיסוי הדרוש". הוא התנגד נחרצות להגדלת הגירעון והתייחס גם לצורך בהעלאת תקציב הביטחון כשאמר כי יש לעשות זאת באמצעות הגדלת הצמיחה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "האירו-שקל בסכנת שבירה לקראת ישיבת ה-ECB מחר; הדולר-שקל מדשדש בהמתנה לאירועי הסיכון. אין כל שינוי במסחר בדולר-שקל, אשר עדיין נע בתוך הטווח הצר שבין 3.52 ל-3.54. הדשדוש הזה מבטא את ההמתנה של הפעילים בשוק לאירועי המפתח בהמשך השבוע - דוח התמ"ג בחמישי ודוח התעסוקה בשישי, אשר יכתיבו במידה רבה את המהלך הבא של הדולר בעולם, ולמול השקל. נתונים ירודים יחזקו את ההערכה שהבנק הפדרלי ידחה את צמצום ההרחבה עד למחצית הראשונה של 2014 לפחות, מה שיחליש את הדולר".