נעילה חיובית באירופה; "הפד יכול לשנות מדיניות בדצמבר"

בעקבות הנתונים החיוביים שפורסמו בסוף השבוע בוול סטריט, גוברות הערכות כי הפד יקדים את צמצום התכוניות להקלה כמותית ■ נוברטיס תמכור את חטיבת הדיאגנוזה שלה תמורת 1.67 מיליארד דולר

מגמה חיובית נרשמה במסחר בבורסות אירופה היום (ב'). זאת על רקע הערכות הולכות וגוברות כי חברי הפדרל ריזרב עשויים להתחיל בשינוי מדיניות כבר בחודש דצמבר.

בסוף השבוע פורסמו בארה"ב שני נתונים מהותיים, שסייעו לשפוך אור על מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם. הצמיחה במשק האמריקאי האיצה ברבעון השלישי לקצב של 2.8% לעומת 2.5% ברבעון. עם זאת, אורי גרינפלד מבית ההשקעות פסגות מציין בעניין זה כי מנועי הצמיחה במשק האמריקאי קצב הגידול של הצריכה הפרטית ירד ל-1.5% לעומת 1.8% ברבעון קודם. השקעות הפירמות האטו גם כן ל-1.4% לעומת 4.7%.

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה, שהצביע על כך שבחודש אוקטובר נרשמה במשק האמריקאי תוספת של 204 אלף משרות, תוספת גבוהה בהרבה מקונצנזוס החזאים שעמד על כ-120 אלף משרות. תוספת המשרות של אוגוסט-ספטמבר עודכנה כלפי מעלה ב-60 אלף משרות. "סך הכל מדובר בהחלט על דו"ח חיובי אך לא כזה שאמור להעיף אותנו מהכיסא", מציין גרינפלד. "התחזיות הנמוכות של החזאים נבעו בעיקר מהאכזבה של דו"ח התעסוקה הקודם ומהחשש שלהשבתה תהיה השפעה על הנתונים".

ענקית התרופות נוברטיס , תמכור את חטיבת הדיאגנוזה שלה לחברת התרופו הספרדית גריפולס תמורת 1.67 מיליארד דולר.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

האם עידן הכסף הזול יימשך בשנים הקרובות? שוק האג"ח רחש בשבוע שעבר שמועות בעקבות פרסום שני ניירות עבודה שנכתבו על ידי אישים בפדרל ריזרב, שעשויים לספק רמזים לדרך יציאה אפשרית של הבנק המרכזי האמריקאי מאסטרטגיית קניות האג"ח, ההקלה הכמותית. לפי דיווח ב"פייננשל טיימס", ניירות העבודה, שהוצגו בכנס של קרן המטבע הבינלאומית, מדברים על יעד חדש של שיעור אבטלה במשק האמריקני, 5.5%, שיצית את צמצום קניות האג"ח של הפד, במקביל לרמת אינפלציה גבוהה יותר של כ-2.5% שרק מעבר לה יתחיל ההידוק המוניטרי.

במסגרת החדשה הזו, הבנק המרכזי החשוב בעולם צפוי להחזיק את הריבית ברמה אפסית עד שנת 2017 כדי שהמשק האמריקאי ימשיך להתאושש. מחויבות כזו אמורה בתיאוריה לעגן את תשואות האג"ח ברמה נמוכה לטווח ארוך יותר, ולהקל את צמצום קניות האג"ח.

בטוקיו רשמה מניית יצרנית השעונים סיטיזן זינוק של כ-7% על רקע העלאת תחזיות לשנת העסקים הנוכחית.

בסיאול נרשמו עליות במניות סמסונג אלקטרוניקס וקיה מוטור.