הדולר היציג ננעל ברמה של 3.535 שקלים; "בדרך ל-3.6 ש'"

האירו היציג נחלש בכ-0.15% ונקבע על 4.735 שקלים ■ לאחר פרסום נתוני התעסוקה המפתיעים ביום שישי בארה"ב התחזק הדולר מול המטבעות המובילים בעולם

יציבות בשוק המט"ח: הדולר נסחר היום (ב') כמעט ללא שינוי מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.535 שקלים. האירו היציג נחלש בכ-0.15% מול השקל ונקבע על 4.735 שקלים. בעולם נרשמת גם כן יציבות לקראת נאומים שישאו מחר בכירים בפדרל ריזרב אשר עשויים לרמז על המשך תוכנית ההקלה הכמותית.

לאחר פרסום נתוני התעסוקה המפתיעים ביום שישי בארה"ב התחזק הדולר מול המטבעות המובילים בעולם לאור סימנים כי ייתכן שכלכלת ארה"ב מספיק חזקה כדי להתחיל בהפחתת רכישות האג"ח ע"י הפדרל ריזרב. נשיא שלוחת הפד במיניאפוליס, נריאנה קוצ'רלקוטה, ועמיתו מאטלנטה דניס לוקהארט, ינאמו מחר באירועים שונים. תהיה זו ההופעה הפומבית הראשונה של בכירים בפד לאחר פרסום נתוני התעסוקה.

"אנו מעריכים שהדולר יתחזק בהדרגה לאור צמצום המדיניות המוניטרית המרחיבה בארה"ב", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג מט"ח בכיר במורגן סטנלי ביפן. "באירופה, הבנק המרכזי ישמור על מדיניות מרחיבה ותיתכן הורדת ריבית נוספת". האירו נסחר בשפל של 10 חודשים מול הדולר לאחר הפחתת הריבית המפתיעה ביום חמישי.

בחזרה לפד. קוצ'רלקוטה תומך נלהב במדיניות רכישות האג"ח ובנאומו ב-17 באוקטובר אמר שהפד צריך לעשות כל שיידרש על מנת להוריד את שיעור האבטלה - אפילו להרחיב את ההקלה הכמותית אם יהיה צורך בכך. לוקהארט אמר ב-8 בנובמבר שהפד ישקול להפחית את רכישות האג"ח בפגישה המוניטרית הבאה.

"התחזקותו של הדולר העולם צפויה לבוא לידי ביטוי גם אצלנו", נמסר מחדר המסחר של ATRADE. "צמד הדולר-שקל, אשר מדשדש למעלה משבוע, צפוי לפרוץ מעלה לכיוון 3.6 שקלים. התחתית האחרונה אשר ניצבת ב-3.5 שקלים לדולר הצליח להחזיק מעמד ונראה כי אנו ניצבים בפני תיקון משמעותי. המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי התבטאויותיהם של בכירי הפד בנוגע לאפשרות צמצום רכישות האג"ח עוד השנה. הסימנים החיוביים המתגלים לאחרונה תומכים באופציה הזו, וזו למעשה אחת הסיבות לכך שהדולר מתחזק לאחרונה וככל הנראה ימשיך להתחזק השבוע.

"הדולר אינדקס תומך במהלך התחזקות של הדולר. רמת התמיכה הניצבת באזור 79 נקודות הצליחה לבלום את נפילתו של השטר הירוק והקונים הגיעו נחושים ברמה זו והובילו למהלך עליות משמעותי בשבוע שעבר. פריצה מעל 82 נק' תוביל למהלך התחזקות משמעותי יותר של הדולר כנגד שאר המטבעות הנסחרים מולו".