בורסות אירופה סגרו בירידות קלות; וודאפון פרסמה דוחות

מדד הניקיי ננעל בעליות חדות בעקבות החלשות הין מול המטבעות המרכזיים ■ מנהיגי המפלגה הקומוניסטית בסין חתמו פגישה בת 4 ימים וצפויים להודיע על רפורמות

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ג') בירידות שערים, לאחר פתיחה במגמה מעורבת. זאת לאחר שמדדי המניות ביבשת טיפסו אתמול לשיא של 5 שבועות. בוול סטריט רושמים המדדים המובילים ירידות קלות.

מדד ה-Stoxx Europe 600, רשם ירידה של 0.5%, לאחר שבימים האחרונים טיפס לשיא של 5 שבועות בעקבות הורדת הריבית המפתיעה של הבנק המרכזי האירופי והפד החליט להותיר את רכישות האג"ח ללא שינוי.

"גוש האירו יכול להינצל רק ע"י איחוד פוליטי", כך אמר אלן גרינספן, יו"ר הפד לשעבר בראיון לעיתון "Welt am Sonntag". "אני לא מאמין שמערכת מוניטרית וכלכלית משותפת תוכל לפעול לאורך זמן אם היא מורכבת מ-17 מדינות עם 17 מערכות חברתיות שונות", לדבריו.

קצב האינפלציה בבריטניה הואט בחודש אוקטובר, כאשר מדד המחירים לצרכן עלה בקצב של 2.2% (שנתי), העלייה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2012. זאת בהשוואה לעלייה של 2.7% בחודש ספטמבר. צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה של 2.5%.

מניית Norsk Hydro , רשמה ירידה חדה לאחר שחברת VALE הודיעה כי מוכרת חלק מהחזקותיה ביצרנית האלומיניום. UniCredit ו-Infineon Technologies , עלו לאחר שפרסמו דוחות שעקפו את התחזיות. גם Henkel AG פרסמה דוחות טובים וזינקה.

חברת התקשורת הבריטית וודאפון דיווחה על רווח של 6.6 מיליארד אירו במחצית הראשונה של 2013, מעל תחזיות האנליסטים. החברה הודיעה כי תשקיע 7 מיליארד אירו במטרה לשפר את תשתית ה-3G שלה באירופה וכדי להאיץ את בניית רשת ה-4G.

הין נחלש - הניקיי מזנק

מגמה מעורבת נרשמה היום (ג') במסחר בורסות אסיה, כאשר מדד הניקיי היפני נחתם בעליות של יותר מ-2% בשל החלשות הין מול המטבעות המרכזיים. זאת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט ביציבות ותשואות האג"ח האמריקאיות טיפסו לשיא של 7 שבועות.

מדד ה-MSCI Asia Pacific נסחר במגמה חיובית בעוד מדד הטופיקס היפני מוסיף לערכו יותר מ-1%. הין, כאמור, נחלש לרמה של 99.48 ין לדולר בעוד הפסו הפליפיני נחלש לשפל של חודש, לאחר אסון הטבע שפגע במדינה. תשואות האג"ח האמריקאיות, כאמור, נגעו ברמה של 2.77%, שיא שלא נראה מאז שלהי ספטמבר.

נשיא סין שי ג'ין-פינג והמפגלה הקומוניסטית מסכמים היום פגישה בת 4 ימים, בה הם דנו ומיפו את מצבה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. מעצבי המדיניות בסין יודיעו בקרוב על הרפורמות הכלכליות הדרושות במטרה להעלות את סין על דרך המלך.

"סביר להניח שמנהיגי סין יאמצו רפורמות שאפתניות, אך יהיה קשה ליישם אותן", טוען מיכאל קורטז, אסטרטג השקעות בנומורה הולדינגס. "לגבי יפן, אנחנו ממשיכים להציג גישה אופטימית בטווח הקרוב והבינוני".

מניית Huishang Bank רשמה עליות של כ-1% לאחר שהבנק הסיני הצליח לגייס הון בהיקף של 1.2 מיליארד דולר ב-IPO בתחילת החודש.

ענקית הפרסום היפנית Dentsu Corp טיפסה בחדות לאחר שהחברה הודיעה כי היא מעלה את תחזית הרווח שלה לגבי 2013 ב-73% ל-33.1 מיליארד ין.