בורסות אירופה חתמו את יום המסחר בירוק; הדאקס הוסיף 1%

מאקרו: כלכלת גוש האירו התרחבה בקצב שנתי של 0.1% ברבעון השלישי ■ ביפן דווח היום כי הכלכלה צמחה בקצב שנתי של 1.9% ברבעון השלישי לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 1.7% בלבד

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ה') בעליות שערים, על רקע שטף נתוני מאקרו מהותיים ודוחות כספיים. המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות, לאחר דבריה של ג'נט יילן, מי שעתידה לתפוס את מקומו של יו"ר הפד בן ברננקי.

בזירת המאקרו פורסמו נתוני הצמיחה ברחבי היבשת, מהם עולה כי כלכלת גוש האירו התרחבה בקצב שנתי של 0.1% ברבעון השלישי, מתחת להערכות האנליסטים שעמדו על קצב גבוה מעט יותר של 0.2%. כלכלת גרמניה, הכלכלה החזקה ביבשת, התרחבה בקצב שנתי של 0.3% ואילו כלכלת צרפת התכווצה בשיעור של 0.1% ברבעון השלישי.

ג'נט יילן,סגנתיו של ברננקי ומי שתחליף אותו עם פרישתו בחודש ינואר 2014, אמרה הערב במהלך שימוע שנערך לה בסנאט, כי מסוכן להפסיק את רכישות האג"ח מוקדם מדי וכי עדיף להמתין עד להתאוששות יציבה יותר של הכלכה. יילן אמרה עוד כי כלכלת ארה"ב אומנם התאוששה מאוד בשנים האחרונות אך שיעור האבטלה נותר גבוה, ברמה של 7.3%.

ענקית התרופות מרק פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי ודיווחה על הכנסות (כולל הכנסות חטיבת מרק-סרונו, האחראית על התרופות הביולוגיות) של 2.75 מיליארד אירו.מרק מדווחת על זינוק חד של 10% ברווח לפני מס, ריבית, פחת והוצאות חד פעמיות (EBITDA) ל-831 מיליון אירו. מרק מדווחת על יותר מהכפלת הרווח הגולמי (EBIT) בתשעת החודשים האחרונים של 2013. לכן החברה החליטה להעלות את תחזית ה- EBITDA לכל שנת 2013 ל-3.2-3.25 מיליארד אירו.

נעילה חיובית באסיה

בבורסות אסיה נרשמו עליות לאחר סגירה חיובית בוול סטריט ולקראת נאומה של ג'נט יילן היום. מדד הניקיי בטוקיו זינק ביותר מ-2% .

המסחר בוול סטריט נסגר כאמור אתמול (ד') בעליות שערים, בציפייה לנאומה של ג'נט ילן היום, ולאחר שהמסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים זה היום השני ברציפות, בצל דוחות שליליים שפרסמו מספר חברות ענק ביבשת. גם אתמול לא התפרסמו נתוני מאקרו חשובים בארה"ב.

לקראת הנאום של יילן היום היא פרסמה הצהרה אתמול במסגרתה כתבה כי "הפדרל ריזרב צריך להמשיך לפעול על מנת לתמוך בהתאוששות הכלכלה לפני שנעבור למצב נורמלי יותר".

ביפן דווח היום כי הכלכלה התרחבה בקצב שנתי של 1.9% ברבעון השלישי לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 1.7% בלבד.

מניית פאנסוניק בלטה בעלייה של כ-4%. סוני וקנון הוסיפו יותר מ-2% לערכן. בסיאול רשמה סמסונג אלקטרוניקס עלייה של 1.5%.