נעילה חיובית באירופה; הבורסה במילנו זינקה 2.2%

סין הכריזה בסוף השבוע על רפורמות גדולות בכלכלה; הבורסות ננעלו בעליות שערים חדות ■ מדד ה-Stoxx 600 חתם ביום שישי שבוע שישי של עליות שערים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר שמדד הבנצ'מרק של היבשת חתם שבוע נוסף של עליות. המשקיעים ממשיכים להגיב לדבריה של ג'נט יילן, שאותתה ביום חמישי כי בכוונתה להמשיך בתוכניות להקלה כמותית. בנוסף, הרפורמות עליהן הכריז הממשל בסין ממשיכות להכות גלים בשווקים.

מדד ה-Stoxx 600 עלה היום, לאחר שביום שישי הוא חתם כאמור, שבוע שישי ברציפות של עליות, על רקע האיתותים בארה"ב לגבי המשך התוכניות להקלה כמותית לצד נתונים כלכליים ביבשת שמראים כי כלכלת גוש האירו מתאוששת בקצב מתון.

מניית Aberdeen Asset Management זינקה בשיעור דו ספרתי לאחר שקבוצת לוייד בנקינג הסכימה למכור את חטיבת ההשקעות שלה. גם מניית Sonova רושמת עליות חדות לאחר שהעלתה את תחזיות ההכנסות שלה. מניית Medica מתקדמת בכ-9% לאחר שהודיעה על אפשרות של מיזוג עם חברת Korian.

אופטימיות באסיה

יום המסחר בבורסות אסיה (ב') נחתם בעליות שערים, כשבורסות הונג קונג ושנגחאי זינקו בכ-3%. זאת, לאחר שסין הכריזה בסוף השבוע על רפורמות גדולות בכלכלתה. יציבות נרשמת במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. נזכיר כי המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בעליות שערים, חרף נתונים כלכליים חלשים, ולאחר דבריה המעודדים של נגידת הפדרל ריזרב המיועדת ג'נט ילן.

כלכלני סיטיגרופ ציינו היום כי הרפורמות בסין צפויות לתמוך בפעילות בנקים וחברות ביטוח.

כלכלני Jefferies Group מעריכים כי שוק המניות הסיני עומד לפני פריצה לשוק שורי ארוך טווח. זאת, בין השאר על רקע הרפורמות עליהן הכריז הממשל בסוף השבוע האחרון.

המחירים ששולמו בארה"ב עבור מוצרים מיובאים ירדו בחודש אוקטובר ב-0.7%, בעיקר בשל מחירי הדלק הנמוכים, כך פורסם ביום שישי בארה"ב. אנליסטים צפו ירידה קלה יותר של 0.4% במחירי הייבוא. להוציא דלק, שמחיר הייבוא שלו צנח ב-3.4%, מחירי הייבוא נותרו ללא שינוי. מחירי הייצוא של ארה"ב ירדו ב-0.5%.

כמו כן פורסם ביום שישי מדד האמפייר סטייט, אשר נפל בנובמבר לקריאה שלילית ראשונה מאז חודש מאי - 2.2- נקודות. זאת, לעומת קריאה חיובית של 1.5 נקודות באוקטובר. מדובר בהפתעה, שכן אנליסטים צפו לקריאה חיובית של עד 5.5 נקודות. בנוסף פורסם מדד התפוקה התעשייתית, אשר ירדה באוקטובר ב-0.1% - הירידה הראשונה מאז יולי. הצפי היה כי המדד ישאר ללא שינוי. עוד פורסם נתון המלאים הסיטונאיים, שעלו ב-0.4% בספטמבר, והמכירות הסיטונאיות שעלו ב-0.6%.