וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; פייסבוק נפלה 6.5%

המיליארדר קארל אייקן אמר הערב כי הוא "נזהר מאוד עם מניות" ■ במשך מרבית היום נסחר מדד הדאו ג'ונס מעל ל-16,000 נקודות ■ אכזבה ממדד אמון הקבלנים ■ וורן באפט רכש בסוף השבוע מניות של ענקית האנרגיה אקסון מובייל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר פרסום דבריו של המשקיע הידוע קארל אייקן שאמר הערב כי הוא "נזהר מאוד עם מניות" וכי "השוק עלול ליפול בגדול". מוקדם יותר היום פורסם מדד אמון הקבלנים שאכזב.

ביום שישי המדדים המרכזיים חתמו שבוע שישי ברציפות של עליות ומדד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס טיפסו, שוב, לשיאים חדשים. בסיכום שבועי, ה-S&P הוסיף לערכו 1.6%, בעוד הדאו טיפס בכ-1.3%.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות Colmex טוען בסקירה שפרסם כי: "זה ייגמר כמו שכל בועה נגמרת, בינתיים רצוי לנצל את המומנט. השוק עשוי לעלות עוד 10%". לטענתו, "השווקים ממשיכים להיות המקור האטרקטיבי ביותר עבור הכסף הזול, הזורם אל השווקים הגלובליים. מדד ה-S&P עשוי לחצות את רמת ה-1,900 נקודות במידה וקובעי המדיניות המוניטרית ימשיכו להציג ביטחון מלא בהמשך תכנית הרכישות ויתעלמו ממצב השווקים האמיתי. ברור מעבר לכל ספק, כי כאשר אופק זה יקטע, השווקים יגיבו באלימות, וזה יהיה הרגע לממש רווחים ולעבור לחוף מבטחים. עד אז ניתן להמשיך ולקצור רווחים במקביל לשימוש במכשירי גידור".

"התאוששות חזקה תאפשר לבסוף לפד להפחית את התמריצים המוניטרים ולהסתמך פחות על כלים לא קונבנציונאלים כגון רכישות נכסים", אמרה יילן במסגרת השימוע שנערך לה בסנאט ביום חמישי. יילן הוסיפה ואמרה כי תמיכה בהתאוששות הכלכלית, היא הדרך הטובה ביותר לחזור למדיניות מוניטרית נורמלית.

היום התפרסם מדד אמון הקבלנים, שנותר יציב החודש, על 54 נקודות, בניגוד לציפיות המוקדמות לעלייה לרמה של 55 נקודות.

הפדרל ריזרב צריך לסיים את תוכנית הרכישות שלו, במסגרתה הוא רוכש מדי חודש 85 מיליארד דולר באג"ח. כך אומר היום צ'ארלס פלוסר, נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה. בנאום שנשא היום בפילדלפיה אמר פלוסר כי המשך תוכנית הרכישות מסכן את אמינותו של הפד, וכי על הבנק להודיע לשווקים כמה עוד אג"ח הוא מתכנן לרכוש, ולעצור כשהוא יגיע ליעד. עוד אמר פלוסר כי הכלכלה האמריקנית צפויה לצמוח ב-2014 בקצב של 3%, וכי שיעור האבטלה צפוי להגיע בסוף 2014 ל-6.25%.

מוקדם יותר היום נשא דברים גם נשיא שלוחת הפד בניו יורק, וויליאם דאדלי. בנאום בקולג' קווינס אמר דאדלי כי בשנתיים הבאות הוא צופה צמיחה חזקה יותר ושיפור בכלכלה האמריקנית.

יצרניות האשלג הגדולות וביניהן פוטאש עמדו במוקד. זאת לאחר שבסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי המיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב עתיד לרכוש את חלקו של הטייקון סולימן קרימוב (21.75%) ביצרנית האשלג הגדולה בעולם, אורלקלי.

חברת ההחזקות שבבעלות וורן באפט, ברקשייר האת'אווי , רכשה בסוף השבוע בוול סטריט מניות אקסון מובייל ב-3.7 מיליארד דולר, 40 מיליון מניות של חברת האנרגיה הנסחרת הגדולה בעולם.

פריון נטוורק הודיעה היום שבאסיפה הכללית של בעלי המניות, אושר ההסכם לרכישת המניות שהוכרז קודם לכן בתאריך ה-16 בספטמבר 2013, ובמסגרתו פריון רוכשת את ClientConnect Ltd, חברה ישראלית חדשה שהוקמה ומוחזקת על-ידי בעלי המניות של קונדואיט ביחס זהה לאחזקתם בקונדואיט.

ספקית שבבי המולטימדיה הישראלית DSPG הודיעה היום על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של עד 20 מיליון דולר.

כן פייט דיווחה אתמול כי ה-ADR שלה קיבלו אישור לרישום בבורסת NYSE MKT. המסחר בתעודה זו צפוי להתחיל מחר תחת הסימול "CANF".

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]