ועדת המכרזים לדור הרביעי בסלולר חזרה להתכנס

בוועדה יושבים נציגים ממשרד התקשורת, אגף התקציבים ואגף החשב הכללי ■ אבי ברגר יעמוד בראש הוועדה מתוקף תפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת

מנכ"ל משרד התקשורת הנכנס אבי ברגר, מכנס היום לראשונה את ועדת המכרזים לנושא הדור הרביעי בסלולר. בוועדה יושבים נציגים ממשרד התקשורת, אגף התקציבים ואגף החשב הכללי. ברגר יעמוד בראש הוועדה מתוקף תפקידו כמנכ"ל המשרד.

עבודתה של ועדת המכרזים תקועה כבר חודשים ארוכים, בין היתר על רקע החלטתו של שר התקשורת גלעד ארדן שלא לקדם את הקצאת התדרים עד שלא יקרה שינוי בשוק התקשורת שיאפשר איחוד רשתות במטרה לצמצם את מספר האתרים הסלולריים.

נראה שבעקבות כניסתו של ברגר ובמקביל המגמה המסתמנת בשוק הסלולרי של איחוד רשתות (הסכם פרטנר והוט מובייל), נפתחה האופציה לחדש את עבודת הוועדה במטרה לדון מחדש באופן הקצאת התדרים.

ההחלטה על אופן הקצאת התדרים הפכה להיות חשובה מאין כמותה משום שכמות התדרים להקצאה מוגבלת, ולכן שיתוף פעולה בין הרשתות יאפשר הקצאה יותר יעילה של התדר, כך שביצועי הרשתות ישתפרו. השאלה היא כיצד תחליט כעת ועדת המכרזים להקצות את התדרים, לאור ההסכם בין הוט מובייל ופרטנר והשיחות בין סלקום לבין פלאפון.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "שר התקשורת מייחס חשיבות רבה להכנסת טכנולוגיית הדור הרביעי לישראל, ובהתאם לכך הנחה השר את ועדת המכרזים לקדם דיונים תכופים ותמציתיים בוועדה במטרה לפרסם מכרז להקצאת התדרים בהקדם".