SimpliVity של דורון קמפל מגייסת 58 מיליון דולר

החברה מפשטת את מערכות המחשוב והתקשורת שאפשר למצוא בחדרי השרתים הארגוניים ■ ג'ון דיר שמשקיע בחברה: "SimpliVity ממוצבת במקום טוב בכדי לשבש את שוק ה-IT"

גיוס ענק לספקית טכנולוגיית המחשוב, SimpliVity, של דורון קמפל. החברה הודיעה היום על סבב גיוס חדש, שלישי בסך הכול, לאחר שהקודם הושלם בספטמבר 2012, וגייסה הפעם 58 מיליון דולר בהובלת הקרנות קליינר פרקינס ו-DFJ, שאליו הצטרפו הקרנות Meritech, Swisscom וכן המשקיעים הראשונים של החברה - הקרנות אקסל וצ'רלס ריבר. מאז הקמתה גייסה החברה כ-101 מיליון דולר.

עבור קמפל, המייסד והמנכ"ל, זהו לא הסטארט-אפ הראשון. בעבר כיהן קמפל כסגן נשיא ב-EMC, ומשם המשיך עם משה ינאי, שפרש ב-2002 מענקית האחסון, לרכישת פעילות דיליג'נט, שהייתה אז מרכז הפיתוח של EMC בישראל. את הספין אוף, שהפך לסטארט-אפ, הוא מכר ל-IBM ב-2008 תמורת כ-170 מיליון דולר.

SimpliVity, שהוקמה ב-2009, מנסה לשנות את זירת המחשוב כפי שקיימת כיום במרכזי הנתונים הגדולים. החברה מפשטת את מערכות המחשוב והתקשורת שאפשר למצוא בחדרי השרתים הארגוניים. הכניסה של מחשוב הענן והווירטואליזציה לשימוש אינטנסיבי בשנים האחרונות, הפכה את חדרי השרתים לסיוט מבחינת התאמות בין מערכות המחשוב, אחסון הנתונים והתקשורת, מה שמביא לפגיעה בביצועים והוצאות מיותרות.

המוצר המרכזי של החברה, פלטפורמת ה-OmniCube, הוא מערכת אחידה שכוללת אחסון, תוכנות ניהול חכמות ותקשורת מהירה, שיכולה להחליף את המערכות הוותיקות בארגונים ומאפשרות בניית מרכזי נתונים תוך שימוש במערכות המחשוב של החברה כ"אבני בניה" או אף "קוביית לגו", כפי שמגדירה זאת החברה.

לטענת החברה, המערכת שלה, שמכונה "מרכז נתונים בקופסא", מספקת את היכולות של מערכות אחסון מורכבות בחלק קטן "מעלויות הרכש והתפעול של תשתיות מסורתיות". כיום עלויות מערכות האחסון מתחילות מכמה עשרות אלפי דולרים למערכת בסיסית יחסית ויכולות להגיע לכמה מיליוני דולרים למערכות שמיועדות לקצה הגבוה של הביצועים בארגונים גדולים. החברה פועלת היום מארה"ב, וככל הידוע אין לה עדיין פעילות בישראל.

בהודעה לעיתונות שפרסמה היום החברה שולב ציטוט מרשים במיוחד שסיפק אחד המשקיעים האגדתיים של עמק הסיליקון - ג'ון דיר שותף בקרן קליינר פרקינס. "SimpliVity היא אחד החידושים הגדולים בתחום המחשוב הארגוני מאז VMware", אמר דיר, שבין השאר היה מעורב בהשקעות בחברות כגון סאן, נטסקייפ, גוגל ואמזון, " SimpliVity ממוצבת במקום טוב בכדי לשבש את שוק ה-IT".

בהודעה מוסיפה החברה כי היא תיעזר בכסף שגויס בכדי לתמוך בצמיחה מהירה, ובעיקר לחזק באופן משמעותי את הצוות ההנדסי שלה. "אנחנו שמחים על התוספת של DFJ, Swisscom ו-Meritech ל-SimpliVity", הוסיף קמפל, "נשתמש בכסף בכדי להאיץ את פיתוח המוצר ואת כל האופנים של העסקים שלנו, בעולם".