נעילה שלילית באירופה; מדד הבנצ'מרק האירופי נסוג ב-0.5%

אסטרטג שווקים ב-IG: "המשקיעים יהפכו זהירים יותר בתחילת השנה הבאה" ■ Sony מכרה מיליון יחידות מקונסולת המשחקים החדשה שלה, ה-PlayStation 4, בתוך 24 שעות בארה"ב ובקנדה

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בירידות שערים, על רקע מגמה יציבה בוול סטריט וסנטימנט שלילי בבורסות אסיה מוקדם יותר היום. בסיום המסחר הבורסות במילנו, פריז ומדריד, רשמו ירידות של יותר מ-1%, בעוד מדד הבנצ'מרק האירופי נסוג בכ-0.5%.

אתמול השפיע לשלילה על הסנטימנט בוול סטריט המשקיע הידוע קארל אייקן, שאמר כי הוא "נזהר מאוד עם מניות" וכי "השוק עלול ליפול בגדול".

הפדרל ריזרב צריך לסיים את תוכנית הרכישות שלו, במסגרתה הוא רוכש מדי חודש 85 מיליארד דולר באג"ח. כך אומר היום צ'ארלס פלוסר, נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה. בנאום שנשא היום בפילדלפיה אמר פלוסר כי המשך תוכנית הרכישות מסכן את אמינותו של הפד, וכי על הבנק להודיע לשווקים כמה עוד אג"ח הוא מתכנן לרכוש, ולעצור כשהוא יגיע ליעד.

עוד אמר פלוסר כי הכלכלה האמריקנית צפויה לצמוח ב-2014 בקצב של 3%, וכי שיעור האבטלה צפוי להגיע בסוף 2014 ל-6.25%.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה ברקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. מדד הנאסד"ק בלט אמש לשלילה, בין היתר בשל קריסה של 6.5% במניית פייסבוק והתבטאותו של המשקיע המיליארדר קארל אייקן, שציין כי הוא "זהיר מאוד" עם מניות וכי השוק מצוי לקראת "נפילה גדולה".

"המשקיעים יהפכו זהירים יותר בתחילת השנה הבאה, בעוד הם תוהים מתי ה'פד' יחל לסגת מתוכנית התמריצים שלו", ציין אוון לוקאס, אסטרטג שווקים ב-IG.

הדולר שוב נפל מתחת לרף ה-100 ין יפני, עובדה הלוחצת את מניות היצוא הגדולות ביפן. נציין את Honda ו-Tokyo Electron .

ענקית הטכנולוגיה Sony עמדה במוקד ברקע דיווח כי מכרה מיליון יחידות מקונסולת המשחקים החדשה שלה, ה-PlayStation 4, בתוך 24 שעות בארה"ב ובקנדה. המחיר בארה"ב עומד על 399 דולר, וסוני מעריכה כי תמכור 5 מיליון יחידות עד תום מארס 2014.

מניית China Life Insurance ריכזה עניין רב בהונג-קונג לאחר שסיטי סימן את החברה כאחת הנהנות העיקריות מהרפורמות המסתמנות בסין.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]