"מדד ה-S&P 500 מנופח ב-75% לעומת ערכו הריאלי"

Jeremy Grantham, הידוע ביכולתו לחזות התפוצצות בועות ותחתיות בשווקים: "משקיעים נבונים צריכים כבר היום להתחיל להקטין את החשיפה שלהם למניות ולהוריד את רמת הסיכון הכללית שהם לוקחים"

מדד ה-S&P 500 גבוה בכ-75% מערכו הריאלי וצריך לרדת בכ-40% לרמה של 1,100 נקודות המשקפת את ערכו הכלכלי הראוי. כך מעריכים כלכלני חברת ההשקעות Grantham Mayo Van Otterloo הפועלת מבוסטון.

במכתב ששלחה החברה ללקוחותיה מעריך Ben Inker, מנהל נכסים גלובליים ב-GMO, כי המדד צפוי לרדת בכ-1.3% בממוצע בכל אחת מ-7 השנים הבאות.

"בשילוב של רמת מכפילי הרווח ואינדיקטורים כלכליים נוספים אנו מעריכים כי מדד ה-S&P 500 גבוה בכ-75% מערכו הריאלי", נכתב בפרסום של GMO.

באותו מכתב אומר Jeremy Grantham, הידוע ביכולתו לחזות התפוצצות בועות ותחתיות בשווקים כי "משקיעים נבונים צריכים כבר היום להתחיל להקטין את החשיפה שלהם למניות ולהוריד את רמת הסיכון הכללית שהם לוקחים".

מדד ה-S&P 500 זינק בכ-26% מתחילת השנה ואתמול הזהיר המשקיע המיליארדר קארל אייקן כי שוק המניות האמריקני מנופח וכי הוא צפויה ירידה חדה מכיוון שהגידול ברווחי החברות מונע בעיקר על ידי אשראי זול ולא על ידי הנהלות חזקות.