אנליסט: הנאסד"ק עשוי להתחזקות בכ-18% בטווח הבינוני

רואי קוזין - מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות יוטרייד: הנאסד"ק צפוי לרשום בטווח הבינוני רמת שיא של כל הזמנים ובכך יצטרף לדאו ג'ונס וה-500 S&P שנמצאים כבר עכשיו ברמות שיא

רואי קוזין, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות יוטרייד מעריך כי גל העליות האגרסיבי שנמשך בשוק האמריקני כבר שנה ברציפות צפוי להימשך. קוזין מציין כי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס נמצאים ברמות שיא של כל הזמנים ומעריך כי מדד הנאסדק צפוי להצטרף אליהם ולפרוץ רמות שיא של כל הזמנים - רמה שלא נצפתה מאז התפוצצות בועת ההיי-טק בשנת 2000.

קוזין אמר כי "אנו מעריכים, כי מדד הנאסד"ק ימשיך לעלות לעבר שיא כל הזמנים שלו ויצטרף למועדון השיאנים ביחד עם שני המדדים האחרים. עם זאת, בשלב זה אנו ממליצים להמתין עם עסקת הקניה לתיקון טכני קצר כלפי מטה אשר עשוי להתחיל בכל רגע על רקע העלייה המטאורית בשבועות האחרונים. התמונה הטכנית מגלה כי בטווח הקצר רמת ההתנגדות של 3,430 דולר בחוזה העתידי על הנאסד"ק תהווה את המכשול הקרוב מלמעלה. פריצה של רמה זו תאותת להמשך התנועה צפונה ולעבר רמות השיא הגבוהות של 4000 דולר רמה הרחוקה מהמחיר הנוכחי של המדד בכ-18% .

לגבי הדולר האמריקני, קוזין מעריך כי היחלשות הדולר בשבוע האחרון עשויה לסמן סיום פוטנציאלי לגל העליות המתקן במטבע הירוק. נזכיר, כי הדולר רשם עלייה חדה אל מול מרבית המטבעות המובילים, כאשר אל מול היורו, התחזק בכ-500 נקודות בשבוע וחצי בלבד. עם זאת, הערכתנו הייתה ונותרה בעינה כי מדובר בתיקון טכני טבעי המתבקש אחרי מהלך הירידה הדרמטי בחודשים האחרונים.

כל הסימנים הכלכליים המהותיים מצביעים על התחזקות ארוכת טווח של האירו אל מול הדולר האמריקני. הצפי בטווח הזמן הארוך לגבי צמד היורו/דולר הוא להמשך התנועה כלפי מעלה עם יעד מחיר שאפתני ב-1.4480 דולר ליורו.

לגבי מחיר הנפט, אמר קוזין כי "מחיר הנפט מתחיל להתאושש לאחר גל ירידות שהחל בסוף אוגוסט והשיל מערכו כ-14 דולר. הירידה החדה הינה תוצר ישיר של מו"מ מתקדם בין מעצמות המערב לאיראן בנוגע לפיקוח על תכנית הגרעין האיראנית. תחילה, התקדמותן של השיחות לכיוון חיובי שיחרר הרבה לחץ ממחיר הנפט אשר הגיב בירידות חדות. יחד עם זאת, השבוע האחרון היה בסימן קשיים ומכשולים המעמידים בספק רב את השלמת התהליך והגעה להסכם. את המכשול העיקרי מעמידה כעת צרפת אשר מסרבת בתוקף להמשיך את המו"מ בתנאיו הנוכחיים. קהילת המשקיעים מגיבה בהתאם ומחיר הנפט מזנק השבוע כ-5 דולר מרמות השפל של 103 דולר לרמותיו הנוכחיות סביב 108 דולר לחבית. אנו מעריכים, כי בטווח הזמן הארוך ייתקשו הצדדים להגיע להסכמה, מה שימשיך להפעיל לחץ על מחירי הנפט ויספק להם תמיכה להמשך עליות שערים בטווח הארוך".