אירופה סגרה במגמה מעורבת: ה-OECD הוריד תחזית צמיחה

ארגון המדינות המפותחות צופה התאוששות "צנועה" בלבד בשנה הבאה - תחזית הצמיחה ירדה בכ-0.5% ל-3.6% ■ ברננקי: נתרכז בשמירה על שיעורי ריבית נמוכים

יום המסחר בבורסות אירופה נסגר במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני מאקרו היום וגם בימים הקרובים. בוול סטריט מתנהל המסחר בעליות קלות במדדים.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות שערים של עד 0.3%, וזאת למרות שהנשיא אובמה הביע תמיכה בהמשך התוכניות להקלה כמותית שמוביל הפד'. יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי אמר הלילה כי הפד' יתרכז יותר בשמירה על שיעורי ריבית נמוכים גם אחרי שיפור בשוק העבודה וירידת שיעור האבטלה מתחת ל-6.5%, במקום בעידוד הכלכלה ואספקת נזילות לשווקים.

היום יפורסמו בארה"ב הפרוטוקולים של דיוני הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, והם צפויים לשפוך אור על כוונות חברי ועדת השוק הפתוח באשר למועד צמצום רכישות האג"ח ב-85 מיליארד דולר בחודש, מה שזכה לשם "Tapering".

בורסות אסיה סגרו היום (ד') במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול סטריט ועל רקע הורדת תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית ע"י ארגון OECD.

בורסות הונג קונג ושנחאי סגרו בעלייה במסחר היום, בעוד בורסת טוקיו סגרה בירידה. ארגון המדינות המפותחות (OECD) הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית וצופה התאוששות "צנועה" בלבד בשנה הבאה. הכלכלנים הורידו את תחזית הצמיחה בכ-0.5% ל-3.6% ב-2014, וציינו כי כלכלות של מספר מדינות ייפגעו מכוונת הפדרל ריזרב לצמצם או להפסיק לגמרי את ההקלה המוניטרית.

כלכלת סין "זכתה" להורדה הקטנה ביותר של תחזית הצמיחה - ב-OECD צופים צמיחה סינית של 8.2% ב-2014, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 8.4%. בסין עדיין משפיעה תוכנית ההקלות החדשה של הממשל שפורסמה בסוף השבוע שעבר.