הטיפ היומי: מניית תרופות שיכולה להפתיע את השוק

במורגן סטנלי מאמינים ביכולת של McKesson לעקוף יעדים

חברת McKesson היא חברת ההפצה הגדולה ביותר בארה"ב בתחום התרופות. החברה מפיצה תרופות, ציוד רפואי ומוצרי יופי, ובמקביל היא גם מפתחת תוכנות בתחום. שווי השוק של החברה בבורסת ניו יורק הוא כ-36 מיליארד דולר. החברה הודיעה באחרונה על רכישת המתחרה הגרמנית שלה, Celesio, בעסקת ענק של 8.3 מיליארד דולר.

להערכתנו, McKesson נהנית מעליית מחירי התרופות הממותגות והגנריות בארה"ב. גידול בצנרת המוצרים הגנריים בארה"ב ב-12-18 החודשים הקרובים יוסיף לשיעורי הצמיחה של החברה.

אנו מעריכים שמגמות הקשורות לשרשרת האספקה, לנתונים הפיננסיים ולעסקי הליבה של החברה, יכולות להיות מתורגמות לגידול של כ-50% ברווחים עד שנת 2015.

יש לנו אמון רב ביכולתה של McKesson להשיג, ואף לעקוף, את יעדי הסינרגיות מרכישת Celesio והחיסכון בעלויות שלה.

אנו מעלים את התחזיות שלנו לרווחי החברה לשנים הבאות: בשנת הכספים 2014 אנו מצפים לרווח נקי של 8.69 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת ל-8.33 דולר; ב-2015 הרווח הנקי למניה יגיע ל-11.03 דולר לעומת תחזית קודמת ל-9.43 דולר; וב-2016 התחזית הועלתה מ-10.38 דולר ל-12.26 דולר.

אנו מציגים שלושה תרחישים למניה: בתרחיש השורי יואצו הסינרגיות ומחיר היעד למניה יהיה 208 דולר - כ-31% מעל מחיר השוק; בתרחיש הדובי ייקח זמן רב יותר להשיג את הסינגריות, ובעסקי הליבה הצמיחה תואט. במקרה זה מחיר היעד למניה יהיה 138 דולר - כ-13% מתחת מחירה הנוכחי; התרחיש הבסיסי כולל הגעה לטווח העליון של הסינרגיות - חיסכון של 325 מיליון דולר בשנה הרביעית לרכישה.

אנו מעלים את המלצתנו למניית McKesson מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", במחיר יעד של 177 דולר - פרמיה של כ-11% על המחיר בשוק. היסטורית, מניות של חברות הפצה נסחרו במכפילי רווח בטווח שבין 11-15. מחיר היעד שלנו למניית McKesson מבוסס על מכפיל 15 לשנת 2015, משום שאנחנו מאמינים שהסינרגיות, השיפור בגנריקה ומגמות התמחור בשוק מצדיקים מכפיל ברף העליון.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, מורגן סטנלי

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם