נעילה מעורבת באירופה על רקע אכזבה מנתוני מאקרו

פרוטוקולי הריבית של הפד: יש לשקול לצמצם את רכישות האג"ח בחודשים הקרובים ■ "בלומברג": הבנק המרכזי האירופי שוקל להנהיג ריבית שלילית על הפקדונות ■ מדד מנהלי הרכש בסין ובגוש האירו רשם קריאה נמוכה מהצפי

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ה') במגמה מעורבת על רקע נעילה שלילית אתמול בוול סטריט ולאחר מספר נתוני מאקרו שפורסמו בגוש האירו ובסין. מספר בכירים בפד העלו את הרעיון לצמצם את רכישות האג"ח עוד לפני התאוששות מלאה של שוק העבודה, עניין שהעיב על המסחר בשווקים. המסחר בוול סטריט מתנהל היום בעליות שערים, על רקע שטף נתוני מאקרו.

אתמול (21:00 שעון ישראל) פורסמו בארה"ב הפרוטוקולים של דיוני הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, שנערכו ב-30 באוקטובר. מהפרוטוקולים עולה כי חברי ועדת השוק הפתוח אומנם הצביעו כמעט פה אחד על המשך תוכנית התמריצים, אך מספר בכירים בפד העלו את הרעיון להאט את קצב רכישות האג"ח עוד לפני התאוששות מלאה בשוק העבודה "כבר בחודשים הקרובים".

בינתיים, בכירים בגוש האירו מאותתים כי בכוונתם לצעוד דווקא בכיוון המנוגד לזה של הפד ולהעמיק את המדיניות המוניטארית המרחיבה. לפי דיווח שפורסם אתמול ב"בלומברג", הבנק המרכזי האירופי שוקל להנהיג ריבית שלילית על ריבית הפקדונות במטרה להמריץ את הפעילות הכלכלית.

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הגיב היום לדיווחים על ריבית שלילית, וטען כי "אין חדש" בידיעות הללו וכי לא ניתן להסיק מדברים שאמר בעבר כי הבנק אכן יכריז על צעד שכזה בקרוב.

הפעילות העסקית בגוש האירו התכווצה בחודש נובמבר כך לפי מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שרשם קריאה של 51.5 נקודות, לעומת 51.9 נקודות בחודש אוקטובר ונמוך מצפי האנליסטים בשוק שעמד על 52 נקודות.

נעילה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה היום (ה') במסחר בבורסות אסיה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט, על רקע פרסום נתוני מאקרו בסין. זאת לאחר שאתמול הסתיים המסחר בארה"ב בירידות קלות. בורסת טוקיו רושמת עלייה ואילו הונג-קונג ושנחאי יורדות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור בירידות שערים, זאת על רקע דברים שאמרו בכירי הפד בישיבת הריבית האחרונה, לפיהם יש לשקול את צמצום רכישות האג"ח בחודשים הקרובים, עוד לפני התאוששות מלאה בשוק העבודה. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית והבנק המרכזי האירופי הודיע כי הוא שוקל להנהיג ריבית שלילית.

היום דווח כי מדד מנהלי הרכש של HSBC לסין רשם ירידה בנובמבר לרמה של 50.4 נקודות לעומת 50.9 נקודות באוקטובר.

בטוקיו מטפס מדד הניקיי לרמתו הגבוהה ביותר מאז 23 במאי על רקע החלשות הין היפני מול הדולר. מניות הטלקום מזנקות. KDDI עולה בכ-6%.

בסיאול נרשמות ירידות. מניית סמסונג אלקטרוניקס מאבדת מערכה כ-2%.