בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת; "שוק המניות זול מאוד"

פורסמו נתוני מאקרו בגרמניה ■ אתמול אושר מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד בוועדת הבנקאות של הסנאט ■ נוברטיס הכריזה על תוכנית לרכישה עצמית בהיקף עצום של 5 מיליארד דולר

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ו') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים, לאחר פרסום נתון מהותי בגרמניה ולאחר שאתמול נחתם המסחר בוול סטריט בעליות ומדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא חדש. גם היום נרשמות עליות קלות בוול סטריט.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה-Stoxx Europe 600 סגר עוד שבוע חיובי ובבנק ההשקעות ברקליס סבורים כי הוא נסחר בחסר משמעותי של כ-30% ולכן עשוי לסגור את הפער ולסיים את 2014 ברמות שיא של 400 נקודות. כלכלני הבנק פרסמו סקירה בה הם מעריכים כי השוק האירופי יכפיל את ערכו ב-5 השנים הקרובות. (לסיפור המלא)

היום מתכנסים בבריסל שרי האוצר של גוש האירו לפגישת ה"אירו-גרופ", בה הם ידונו בעיקר על ענייני פנים כגון תקציב ורמת השקיפות לגבי תהליך קביעת התקציב הכללי.

בתוך כך, נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הכחיש אתמול, אם כי לא באופן גורף, את הדיווחים לפיהם הבנק המרכזי שוקל להנהיג ריבית שלילית על הפקדונות הבנקאיים במטרה להמריץ את הכלכלה.

היום התפרסם מדד ביטחון העסקים (IFO) שרשם קריאה גבוהה של 109.3 נקודות בנובמבר, מעל הצפי בשוק לקריאה של 107.9 נקודות, זאת בהשוואה לקריאה של 107.4 נקודות בחודש אוקטובר.

מניית ענקית התרופות נוברטיס עלתה לאחר שהודיעה כי תוציא לפועל באופן מיידי תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה (buyback) בהיקף עצום של 5 מיליארד דולר. חברת התרופות הגדולה באירופה הודיעה בנוסף כי תפתח סגמנטים עסקיים נוספים בתחום הדרמטולוגיה, ריפוי התאים, בעיות בלב ועוד.

סולארוורלד , היצרנית הגדולה ביותר של פאנלים סולאריים בגרמניה, זינקה לאחר דיווחים לפיהם היא הסכימה לתנאי ההשתלטות של חברת Bosch Solar.

נעילה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, זאת על רקע נעילה חיובית בוול סטריט, כאשר מדד הדאו ג'ונס חתם את המסחר בשיא חדש - מעל 16,000 נקודות - לאחר אישור מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד בוועדת הבנקאות של הסנאט.

מדד הבנצ'מרק האזורי, ה-MSCI Asia Pacific נסחר בירידות קלות אך גם הוא נהנה מהמדיניות המוניטארית המרחיבה בעולם וטיפס מתחילת השנה בכ-9%.

אתמול אושר מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד בוועדת הבנקאות של הסנאט, עניין שתמך במסחר בוול סטריט, מאחר ויילן נחשבת לתומכת נלהבת של תוכנית התמריצים.

מניית שארפ רשמה עליות חדות בטוקיו, לאחר דיווחים לפיהם ענקית האלקטורניקה תייצר מסכים עבור חברת ZTE הסינית.