המסחר בוול סטריט נסגר בעליות; ה-S&P 500 בשיא חדש

מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו שבוע שביעי ברציפות של עליות ■ הדאו ג'ונס מתבסס מעל 16,000 נקודות והנאסד"ק על סף פריצת רמת 4,000 נק' ■ סמסונג תשלם לאפל עוד 290 מיליון דולר בשל הפרת פטנטים

יום המסחר בוול סטריט (ו') נסגר בעליות במדדים, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות ומדד הדאו ג'ונס חצה את רף ה-16,000 נקודות וטיפס לשיא חדש. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו מהותיים והמשקיעים התמקדו בעיקר בהצהרות התומכות של בכירי הפד בהמשך תוכנית התמריצים. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו שבוע שביעי ברציפות של עליות ועלו היום לשיאים חדשים.

אתמול אישרה ועדת הבנקאות של הסנאט את מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד. המשקיעים הגיבו לכך בחיוב מאחר ויילן נחשבת לתומכת נלהבת של תוכנית התמריצים ואף אמרה לפני כשבוע בשימוע שנערך לה לקראת המינוי כי "מסוכן להפחית את רכישות האג"ח מוקדם מדי".

באירופה נרשמה מגמה מעורבת, חרף העובדה שמדד אמון העסקים עלה בחדות בחודש נובמבר. עם זאת, בברקליס פרסמו סקירה חיובית מאוד על שוק המניות האירופי וטענו כי הוא מתומחר בחסר ועשוי לזנק בכ-30% עד סוף 2014 ולהפכיל את ערכו בתוך כ-5 שנים.

מנגד, בגולדמן זאקס פרסמו תחזית פושרת למדי לגבי שוק המניות בארה"ב. כלכלני הבנק אומנם צופים כי כלכלת ארה"ב תצמח בקצב של 3%, גבוה מהשנה הנוכחית, אך הם סבורים כי במהלך 2014 ה-S&P 500 ירשום תיקון חד בשיעור של 10% ויסיים את השנה עם תשואה של 6% בלבד.

מארוול מזנקת לאחר הדוחות והתחזית

סיבוב נוסף ב"מלחמת הפטנטים" בין אפל לסמסונג. בית המשפט בעמק הסיליקון בקליפורניה הורה אתמול לסמסונג לשלם עוד 290 מיליון דולר לאפל, בגין הפרת פטנטים של מכשיר האייפון.

מניית יצרנית השבבים מארוול רשמה עלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה אמש לאחר סיום המסחר דוחות טובים ותחזית מעודדת.

מניית Yum! Brands, Inc עמדה במוקד, לאחר שדויטשה בנק המליץ למשקיעים לקנות את המניה.

מניית פנדורה ריכזה עניין לאחר שהחברה המספקת רדיו אינטרנטי, דיווחה אתמול כי עברה ברבעון השלישי להפסד של פני למניה, בעוד הכנסותיה הסתכמו בכ-180 מיליון דולר.

קמעונאית הביגוד גאפ דיווחה אתמול על עלייה של 9.4% ברווח הנקי והכריזה על תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של מיליארד דולר.

מניית קמטק הישראלית רשמה עלייה חדה במחזור ענק.