יפעת אורון מורטקס צפויה לרכז את פעילות ההיי-טק של לאומי

אורון נחשבת לאחת הדמויות הבכירות בתחום ההון סיכון חיים שני ומשה ליכטמן, שהבנק ישקיע בקרן שלהם, ייעצו ללאומי בתחום ההיי-טק

בנק לאומי ממשיך להרחיב את פעילותו בתחום ההיי-טק. ל"גלובס" נודע כי יפעת אורון, שמכהנת כיום כשותפה בקרן ההון סיכון ורטקס (vertex), תצטרף לבנק לאומי ותנהל את פעילות הבנק מול ענף ההיי-טק. בנוסף לכך, ישכור הבנק את שירותיהם של חיים שני, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל נייס, ומשה ליכטמן, לשעבר נשיא מיקרוסופט ישראל, כיועצים לבנק בתחום זה.

כבר היום יש לבנק לאומי יחידות המתמחות בתחום היי-טק. יחד עם זאת, תפקידה של אורון הוא תפקיד חדש שלא קיים היום בבנק. במסגרת תפקיד זה, תוקם יחידה עצמאית חדשה בבנק, שתרכז את פעילויות הבנק השונות בתחום ההיי-טק הן בתחום האשראי, הן בתחום ההשקעות (פעולה המתבצעת דרך זרועה ההשקעות של הבנק לאומי פרטנרס), והן בפעילות הבינלאומית של הבנק.

אורון (39), נחשבת לדמות בכירה ומוכרת בעולם ההון סיכון, וצירופה לבנק מעיד על הכוונה לבצע צעדים משמעותיים בתחום. אורון היא בתו של יורם אורון, מייסד ושותף בקרן ההון סיכון ורטקס, אחת מהקרנות הותיקות בישראל, אשר ההצלחה האחרונה הרשמית שלה היא מכירת WAZE, שבה החזיקה כ-15%. אורון שותפה בפעילות של ורטקס מאז שנת 2002 ולפי כן, הייתה בנקאית השקעות ב-JP מורגן.

נזכיר כי בבנק לאומי עשו כמה צעדים להרחבת הפעילות בתחום ההיי-טק. בשנה האחרונה החליט הבנק להשקיע מאות מיליוני שקלים בקרנות היי-טק שונות בראשן קרן השקעות חדשה שמקימים שני וליכטמן. השקעה נוספת בהיקף המוערך ב-50 מיליון דולר, תיעשה בקרן ויולה, בניהולם של שלמה דוברת והראל בית און.

מבחינת הבנק, להשקעה בקרן יש ערך מוסף - דריסת רגל משמעותית בתחום ההיי-טק. תחום זה, שנחשב מרכזי במשק, אינו מפותח אצל הבנקים, וזאת בשל רמת הסיכון הגבוהה והידע המקצועי הרב הנדרש לצורך מימון. לאומי רוצה להפוך לבנק מוביל בתחום ההיי-טק, ולכן בשלב ראשון נכנס כמשקיע בקרנות, ותוך כדי מקווה לצבור ידע והתמחות.

בבנק לאומי אישרו כי יפעת אורון אכן תצטרף לקבוצה ותרכז את פעילותה מול ענף ההיי-טק הישראלי. עוד נמסר מהבנק כי במסגרת חיזוק יכולות הקבוצה בתחום הבנקאי מול ענף ההייטק, נעזר הבנק בחיים שני ובמשה ליכטמן, שניהם בעל ידע וניסיון רב בתחומי ההייטק.