בורסות אירופה סגרו בירידות; "קצב הצמיחה צפוי לגדול"

מושל הבנק המרכזי הסיני הצהיר כי בכוונת הבנק להתמקד בליברליזציה של ריבית הפקדונות ונסיגה ממדיניות ההתערבות בשוק המט"ח

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ג') בירידות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת והיום רושמים המדדים בארה"ב עליות קלות לאחר פרסום נתוני מאקרו.

כאמור, אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, כאשר בפתיחת המסחר מדד הנאסד"ק חצה את הרף הפסיכולוגי של 4,000 נקודות אך ננעל מתחת לרמה זו.

אנליסטים מציינים כי המסחר בבורסות אירופה מושפע בשבועות האחרונים בעיקר מהחלטת הבנקים המרכזיים להמשיך את המדיניות המוניטארית המרחיבה והדיווחים כי הבנק המרכזי האירופי אף ינקוט בצעד של ריבית פקדונות שלילית, במטרה להמריץ את הפעילות הכלכלית בגוש האירו.

בכיר בבנק המרכזי אמר היום כי המחירים בגוש האירו צפויים לעלות וכי הבנק מוכן להתמודד עם מצב של דיפלציה. "אנו לא רואים סבירות גבוהה לכך שמצב הדיס-אינפלציה יחמיר, בעוד קצב הצמיחה צפוי לגדול".

באירופה לא התפרסמו היום נתונים מהותיים. בארה"ב פורסם היום נתון אישורי הבנייה, אשר טיפס באוקטובר ב-6.2% והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מזה כחמש שנים - 1.03 מיליון אישורי בנייה (בשיעור שנתי).

מניית האנרגיה Repsol רשמה עליות חדות לאחר שספרד וארגנטינה הגיעו להסכמה בנוגע לפיצוי חברת האנרגיה הספרדית, בשל ההחזקות שלה ב-YPF. גם מניית Algeta ASA זינקה בשיעור של יותר מ-30% לאחר שהודיעה כי Bayer AG בוחנת אפשרות לרכישתה.

התחזקות הין העיבה על הניקיי

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג')בירידות שערים, כאשר התחזקות הין היפני מול הדולר העיבה על מדד הניקיי ולאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. מדד הבנ'צמרק של אסיה נחתם ביציבות סביב שיא של 6 חודשים.

מושל הבנק המרכזי הסיני, זאו שיאצ'ואן, חזר הלילה על הצהרות הממשל ואמר כי הבנק המרכזי מתמקד בליברליזציה של ריבית הפקדונות ובכוונתו לסגת ממדיניות ההתערבות בשוק המט"ח. זאת, לאחר שלפני מספר חודשים הבנק המרכזי הכריז על ביטול הרף התחתון שהגביל את גובה הריבית שגובים הבנקים עבור הלוואות.

הין היפני התחזק מול הדולר וגורר ירידות במניות של היצואניות היפניות. מניות הונדה ,טויוטה ירדו עד כ-1%, בעוד אולימפוס ירדה בכ-2%. מנגד, מניית חברת ההחזקות פוגי'פילם , עלתה בחדות בעקבות דיווח כי החברה תפתח טיפול נגד סרטן בשיתוף פעולה עם אחד המרכזים הרפואיים המובילים בארה"ב.