נעילה חיובית בוול סטריט; "המשקיעים לא צריכים לחשוש"

נתון אישורי הבנייה עלה באוקטובר לרמה הגבוהה ביותר מזה כחמש שנים ■ מחירי הדירות עלו ב-13.3% ביחס לשנה שעברה - העלייה החדה מאז פברואר 2006 ■ מדד בטחון הצרכנים פספס התחזיות ■ נאסד"ק ננעל מעל 4,000 נק'

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות קלות, על רקע פרסום נתוני מאקרו מהותיים מתחום הנדל"ן. לקראת סיום המסחר ירדו המדדים מהגבהים אליהם הגיעו במהלך המסחר, אולם הנאסד"ק בכל זאת הצליח לנעול מעל 4,000 נקודות.

כאמור, אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, כאשר בפתיחת המסחר מדד הנאסד"ק חצה את הרף הפסיכולוגי של 4,000 נקודות אך ננעל מתחת לרמה זו. אנליסטים מציינים כי המסחר בבורסות אירופה מושפע בשבועות האחרונים בעיקר מהחלטת הבנקים המרכזיים להמשיך את המדיניות המוניטארית המרחיבה והדיווחים כי הבנק המרכזי האירופי אף ינקוט בצעד של ריבית פקדונות שלילית, במטרה להמריץ את הפעילות הכלכלית בגוש האירו.

בעוד אנליסטים ומנהלי השקעות רבים חוששים שצמצום התוכניות להקלה כמותית תוביל לפיצוץ בועה בשוק המניות האמריקאי, בנק ההשקעות UBS סבורים כי אין בועה בשווקים והם לא רואים סיבה להפסיק לקנות מניות. "אומנם קיים חשש מסוים, אך מה שחשוב לאלו שמשקיעים לטווח ארוך זה רק אם הסנטימנט דחף את שווי המניות מעבר לרמות ההגיוניות", כתב אלכסנדר פרידמן, מנהל ההשקעות הראשי של UBS במזכר ללקוחות. "בקיצור, זה לא המצב, המשקיעים לא צריכים לחשוש שאנו באמצע בועה מסוכנת בשוק המניות".

בתחום המאקרו פורסם היום נתון אישורי הבנייה, אשר טיפס באוקטובר ב-6.2% והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מזה כחמש שנים - 1.03 מיליון אישורי בנייה (בשיעור שנתי).

בנוסף התפרסם מדד קייס שילר הבודק את מחירי הדירות ב-20 ערים מרכזיות בארה"ב. המדד עלה בספטמבר בשיעור של 0.7%, העלייה הקטנה ביותר מאז חודש פברואר האחרון. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד עלו מחירי הדירות ב-13.3% - העלייה החדה ביותר מאז פברואר 2006.

כמו כן פורסם היום מדד בטחון הצרכנים, אשר פספס את התחזיות. הקריאה למדד בחודש נובמבר ירדה ל-70.4 נקודות, לעומת הצפי לעלייה ל-71.2 נקודות. "כשמביטים 6 חודשים קדימה, צרכנים הביעו דאגה רבה יותר בנוגע למשרות ולשכר, אבל נותרו ניטרליים בנוגע לתנאים הכלכליים", אמר לין פרנקו, מנהל המדדים הכלכליים בקונפרנס בורד, החברה שעורכת את הסקר. "בסך הכל, עם כזו אי-ודאות, זו עשויה להיות עונת חגים מאתגרת עבור הקמעונאים".

HP תפרסם דוחות

לאחר סיום המסחר תדווח חברת HP על תוצאותיה ברבעון האחרון, כשהאנליסטים מצפים לרווח של 1 דולר למניה על הכנסות של 27.86 מיליארד דולר.

מניית קמטק סיימה היום ביציבות לאחר שטסה היום ואתמול במהלך המסחר בבורסה באחד העם ובוול סטריט בעשרות אחוזים, והספקולציות בשוק היו כי מדובר בהתרחשויות בחברה הקשורות לרכישה - לאחר שאתמול החברה הכחישה דיווחים שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב הנוגעים לאפשרות של הצעת רכש לחברה. "החברה מבקשת להבהיר כי אין כל בסיס לשמועות בדבר הצעת הרכש כלשהי מטעם החברה לרכישת מניות החברה-הבת", נמסר. אולם, הסיבה לזינוק אתמול במחיר קמטק קשורה ככל הנראה להערכות כי מחיר המניה יזנק בצורה מטאורית על רקע כניסתה של החברה לשוק מדפסות התלת-ממד ל-PCB, כלומר מדפסת תלת-ממד מעגלים מאלקטרוניים מודפסים לשוק המסחרי. (לסיפור המלא)

ביוליין הודיעה היום על תוצאות חיוביות חדשות בניסוי קליני Phase 2a ב- BL-7040, תרופה הניתנת בבליעה לטיפול במחלות מעי דלקתיות (IBD). התוצאות מראות שיפור משמעותי במדדי המחלה כפי שנמדדו בביופסיות שנלקחו מחולים במחלת מעי דלקתית (IBD) אשר טופלו ב-BL-7040.