תערוכת הפעלה לילדים: הנה הצד הילדותי של אנדי וורהול

ציורי הצעצועים של וורהול בתערוכה חדשה לילדים במוזיאון ת"א

בעוד שתערוכת הפופ-ארט הפופולרית WANTED - מיצירות אנדי וורהול, מתקרבת לסיומה ותינעל בסוף דצמבר, נפתחת במוזיאון תל-אביב תערוכה מיוחדת לילדים, שבמרכזה יוצגו ציורי הצעצועים של האמן. בשנת 1983, פנה לוורהול סוחר אמנות שווייצרי והציע לו ליצור סדרת ציורים לילדים. וורהול, אספן כפייתי של פריטי מזכרת וסנטימנטים, התמסר להנצחת הצעצועים שאסף ושמר מילדותו.

בתערוכה - 86 יצירות מאוסף מוגרבי, המשלבות ציור והדפס. הצעצועים וספרי הילדים הצטרפו לבקבוקי הקוקה-קולה, פחיות המרק או שטרות הדולרים. מקורות ההשראה הבלתי נדלים שלו העלו את מעמדם התרבותי של צעצועים ופריטים יומיומיים, ויצרו סביבו הילה של מבקר חריף וציני של תרבות הצריכה.

במסגרת התערוכה יוכלו ילדים ומבוגרים להתנסות בטכניקות ציור והדפס, שמבוססות על המאפיינים העיקריים של עבודתו של וורהול: צבעוניות עזה, עבודה בשכבות של קו וכתם, שיכפול של דימויים ואף סדנת הדפס רשת, שתפעל במקום חלק מהזמן.

הילדים יתבקשו להביא צעצוע אהוב עליהם, שאותו הם יציירו וידפיסו בסדנה, הצבועה בכסף - בדומה למראה הסטודיו של אנדי וורהול ה"פקטורי" המפורסם שפעל בניו יורק בשנות ה-60-80.

דיוקנות של סלבריטאים כמו מרלין מונרו, מיק ג'אגר, ג'ון לנון ולייזה מינלי, יופיעו על גבי חותמות בתחנת פעילות אחרת בתערוכה, הצעצועים שמופיעים ביצירות יוצגו גם באופן מוחשי בשטח. עוד יופיעו בתערוכה משחקי ציור ואף פינת "סופרמרקט", בה יוכלו הילדים להכיר את עולם הדימויים של וורהול, שסלל דרך לתרבות הפופ באמנות הפלסטית.

סדרת הצעצועים שנוצרה בעקבות הזמנה שקיבל וורהול מסוחר אמנות שווייצרי נחשבת לגוף עבודות ייחודי בעיזבון העצום של יצירות האמן.

הכניסה לילדים למוזיאון חינם. סדנת ההדפס בתשלום (70-80 שקל), מתאימה לילדים בגילאי 12-8, מספר המקומות מוגבל. הסדנה תפעל בחנוכה ויש להירשם מראש.

ב', ד 10:00-16:00; ג', ה' 10:00-22:00; ו' 10:00-14:00; שבת 10:00-16:00. מוזיאון ת"א לאמנות: שד שאול המלך ת"א