בונו וביל גייטס גייסו אמש 26.2 מיליון דולר בסותבי'ס

המכירה השנתית שמקיים בונו, שנקראת "המכירה האדומה", מוקדשת למלחמה באיידס באפריקה

פסנתר סטיינוויי, שעוצב במיוחד תחת ידם של מעצבי החלומות ג'וני אייב (המעצב של חברת אפל), ומארק ניוסון, נמכר ב-1.925 מיליון דולר במכירה "האדומה" של סותבי'ס, שהתקיימה אמש, המוקדשת למלחמה באיידס באפריקה. הפסנתר הוביל את שיאי הערב באולם הגדוש ביותר מ-1,000 איש, ועמוס בכוכבים וסלבריטאים, במכירה השנתית שמארגן סולן 2U בונו, ושהפכה למסורת מבוקשת.

מסותבי'ס מדווחים על מכירה של 100% מהפריטים, אולם התוצאה הגבוהה הושגה הודות לתרומה המשלימה של קרן ביל ומלינדה גייטס, שהבטיחו להכפיל את סכום הרכישות והעלו את הסה"כ מ-13.1 מיליון דולר לסכום המרשים של 26.2 מיליון דולר.

פריטים נוספים שעיצבו אייב וניוסון במיוחד למכירה זו, מצלמת לייקה גרנדפיינדר נדירה שהותאמה לעידן הדיגיטלי ושולחן משרדי אלגנטי, נמכרו אף הם בסכומים מרשימים של 1.8 ו-1.7 מיליון דולר. מאק-פרו מעוצב נמכר ב-977 אלף דולר; חלון תרמי של מעבורת חלל של NASA בשילוב זכוכית קורנינג חסינת-כול, נמכר תמורת 845 מיליון דולר; פיאט ג'ולי יפהפייה ומחודשת משנת 1959 נמכרה ב-495 אלף דולר.

אך פרט לאוסף הפריטים המרתק נהנו באי הערב מהפתעות מרגשות לא פחות, כמו הופעה נדירה של בונו עם כריס מרטין, על פסנתר הסטיינוויי הלבן שעוצב במיוחד לערב המכירה הזה. השניים שרו יחד את "פרפקט דיי" ואת "ביוטיפול דיי", במחווה ללו ריד, שהלך החודש לעולמו. אחרי הפרומו המבריק, יותר מ-12 אספנים התחרו על רכישת הפסנתר. שמלת ערב בקפלים של אזאדין אלאיה הוצגה על גופה של כריסטי טרלינגטון, בטרם הועמדה למכירה וגרפה 149 אלף דולר.

האפטר-פרטי, למוזמנים בלבד, כללה הופעה פרטית של בונו The Edge, נייל רוג'רס, צ'יק ואנג'לי' קידג'ו.