בורסות אירופה סגרו בעליות לאחר המאקרו בגרמניה

עליות בוול סטריט ■ בגולדמן זאקס מעריכים כי השווקים ביפן ובאירופה הם אלה שייתנו את התשואה הטובה ביותר למשקיעים בשנת 2014 ■ מדד סנטימנט הצרכנים בגרמניה טיפס לשיא של 6 שנים

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ד') בעליות שערים, לאחר נעילה חיובית בוול סטריט אתמול ועליות בארה"ב גם היום. המשקיעים התמקדו בנתוני מאקרו שהתפרסמו היום וכן בדיווחים לפיהם הבנק המרכזי האירופי יציב תנאים לבנקים ביבשת בכל הנוגע לתוכנית ה-LTRO.

עיתון גרמני דיווח היום כי הבנק המרכזי שוקל להתנות את האשראי לטווח הארוך שהוא יעניק לבנקים ביבשת, המכונה LTRO, רק לבנקים שיסכימו להתשמש בו כדי להעניק אשראי לעסקים. יו"ר הבנק המרכזי מריו דרגי הצהיר בכל הזדמנות כי בכוונתו להרחיב תוכניות ה-LTRO במטרה להמריץ את הפעילות הפיננסית ביבשת ולסייע לחלץ את גוש האירו מהמשבר. נזכיר, במסגרת תוכניות ה-LTRO, הבנק המרכזי מציע לבנקים ביבשת אשראי זול בהיקף של עד טריליון אירו לטווח של עד 3 שנים.

בגרמניה התפרסם היום מדד אמון הצרכנים, שהצביע על קריאה של 7.4 נקודות בדצמבר, (המדד מצביע על מגמה עתידית) שיא של 6 שנים, לעומת קריאה קודמת של 7 נקודות בנובמבר. צפי האנליסטים בשוק עמד על קריאה נמוכה יותר של 7.1 נקודות.

ובבריטניה, הכלכלה התרחבה בקצב של 0.8% ברבעון השלישי, בהתאם לאומדן הקודם ולתחזיות האנליסטים בשוק. לפי הנתונים שפרסם הממשל, ההשקעות העסקיות גדלו ב-1.4%, בעוד היצוא ירד ב-2.4% ברבעון השלישי.

מניית ויבנדי טיפסה ביותר מ-3% לאחר שהודיעה כי תחליף את היו"ר שלה. מנגד, מניית Accor צללה לשפל של 7 חודשים לאחר שהודיעה כי תפריד את עסקי הבעלות והתפעול של המלונות שלה.

אופטימיות לגבי שוק המניות היפני

נעילה מעורבת נרשמה היום (ד') בבורסות אסיה ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר מדד הנאסד"ק ננעל מעל רף ה-4,000 נקודות, לראשונה מאז שנת 2000.

בגולדמן זאקס מעריכים, במסגרת סקירה שנתית, כי השווקים ביפן ובאירופה הם אלה שייתנו את התשואה הטובה ביותר למשקיעים בשנת 2014. הם מעניקים למדד ה-Topix היפני מחיר יעד של 1,450 נקודות או עלייה של 16% לעומת מיקום המדד היום.

"המעורבות של משקיעים זרים מתייבשת לקראת חופשת חג ההודיה מחר בארה"ב, עובדה המפחיתה את העניין בשוק היום", ציינו ב-Okasan Securities.

מניית Panasonic עמדה במוקד חיובי ברקע דיווח בעיתון ה-Nikkei כי החברה מתכננת למכור 3 מפעלים שלה ביפן ליצרנית השבבים הישראלית טאואר.

מניית Nippon Steel & Sumitomo ריכזה עניין ברקע דיווח ב-Nikkei כי החברה תשתף פעולה עם ענקית הפלדה ארסלור-מיטאל ברכישת מפעל בארה"ב מידי ThyssenKrupp.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]