נעילה חיובית באירופה; "המשקיעים עדיין שוריים על מניות"

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש בסקטור הקמעונאות עלה יותר מהצפי ■ מדד הניקיי זינק לשיא של 6 שנים ■ הבנק המרכזי הבריטי מטיל מגבלות על נוטלי המשכנתאות

עליות שערים נרשמו היום (ה') במסחר בבורסות אירופה, לאחר מגמה חיובית בוול סטריט אתמול ובאסיה היום. המשקיעים הגיבו למספר נתוני מאקרו מהותיים שפורסמו. נזכיר כי היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה ועל רקע שטף נתוני מאקרו מהותיים.

"המשקיעים עדיין שוריים על המניות", אומר ג'יימס בטרפיל, מנהל השקעות בחברת Coutts & Co. הסנטימנט בשווקים ימשיך להשתפר בעוד התחזיות צופות צמיחה ברווחי החברות באירופה", הוא הוסיף.

זירת המאקרו המקומית הייתה שופעת היום. לפי נתונים שפרסם האיחוד האירופי, מדד הביטחון הכלכלי טיפס לרמה של 98.5 נקודות באוקטובר, זה החודש השביעי ברציפות ומעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על 98 נקודות בלבד.

בגוש האירו, מדד מנהלי הרכש בסקטור הקמעונאות, עלה לרמה של 48 נקודות באוקטובר, מעל הצפי בשוק והנתון של חודש ספטמבר- 47.7 נקודות.

בגרמניה פורסם השינוי במספר המובטלים בחודש אוקטובר. מספר המובטלים בכלכלה החזקה ביבשת גדל ב-10,000, בעוד אנליסטים בשוק צפו כי הוא ישאר ללא שינוי.

מניית תומאס קוק מזנקת ב-11% לאחר שחברת הנסיעות דיווחה על תוצאות טובות ברבעון האחרון והציגה תוכנית לקיצוץ נוסף בעלויות.

הבנק המרכזי הבריטי הכריז היום כי יטיל מגבלות חדשות על נוטלי המשכנתאות במטרה להילחם בבועת הנדל"ן הגואה במדינה.

מניית ריו טינטו נסחר בעליות חדות לאחר שהודיעה כי בכוונתה להגדיל את תפוקת הייצור של עופרת הברזל באוסטרליה.

בבורסות אסיה נרשמו היום עליות, לאחר שבוול סטריט הסתיים המסחר אמש בעליות, כשהנאסד"ק מוביל עם התחזקות במגמה בשעת המסחר האחרונה.

מספר הבקשות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו בשבוע שהסתיים ב-23 בנובמבר ב-10,000 ל-316 אלף. הצפי היה כי הנתונים יעלו ל-330 אלף בקשות לדמי אבטלה. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז השבוע האחרון של ספטמבר. יש לציין, עם זאת, שבעונת החגים בארה"ב הנתונים נוטים להיות תנודתיים. הממוצע של החודש החולף, מדד אמין יותר, ירד ב-7,500 ל-331,750 בקשות לדמי אבטלה - הרמה הנמוכה מזה כחודשיים. בנוסף פורסמו נתוני הזמנות המוצרים בני קיימא, אשר נפלו ב-2% באוקטובר. זאת, בעיקר בשל ירידה בהזמנות של מטוסים. הצפי היה לירידה של 2.2%.

כמו כן פורסם אתמול מדד סנטימנט הצרכנים, אשר עלה בנובמבר ל-75.1 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 73.5 נקודות. גם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים עלה באוקטובר ב-0.2%.

בטוקיו טיפס מדד הניקיי לשיא חדש של 6 השנים האחרונות. עליות בולטות נרשמו במניות פאנסוניק, שארפ ומאזדה מוטור.

בשנחאי בלטה מניית Rare-Earth בעלייה חדה.