נתונים ראשוניים מקדחת הקניות בארה"ב בסוף השבוע האחרון מתחילים להתפרסם: על פי חברת ShopperTrak, מכירות סוף השבוע של חג ההודיה רשמו עלייה של 2.3% לעומת 2012 והסתכמו בכ-12.3 מיליארד דולר.
עם זאת, בשל מכירות מוקדמות כבר ביום ה' (חנויות רבות פתחו את שעריהן כבר בחג ההודיה עצמו, עובדה שגררה מחאה ציבורית רחבה על חוסר היכולת של כמיליון אמריקאים לחגוג את החג), ירדו המכירות ביום ו', הוא "יום שישי השחור" או ה"בלאק פריידי" המסורתי, ב-13.2% ביחס ליום המקביל ב-2012.
מייסד ShopperTrak ציין כי "חווית 'יום שישי השחור' משתנה, שכן רבים בוחרים לצאת לקניות כבר ביום שלפני, חג ההודיה. צרכנים עושים סקר מחירים באינטרנט עוד לפני היציאה לחנויות, וכשהם מגיעים - הם יודעים בדיוק מה הם מחפשים. המשימה של הקמעונאים היא פשוט לייצר חווית קנייה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.