נעילה שלילית באירופה; פריז נפלה 2.7%, הדאקס 1.9%

מנהל השקעות: "השווקים מתייחסים עכשיו לנתונים טובים כאל משהו רע כי זה מקרב את הפד להפחית את רכישות האג"ח"

המסחר באירופה נחתם היום (ג') בירידות שערים, כשהמשקיעים מצפים לנתוני התעסוקה שיתפרסמו בסוף השבוע בארה"ב ועשויים לשפוך אור על כוונות הפדרל ריזרב בנוגע לתוכנית רכישות האג"ח שלו. גם בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה שלילית.

ביום שני הצביעו נתוני הייצור בארה"ב על ההתרחבות המהירה ביותר מזה יותר משנתיים, וביום שישי יתפרסמו נתוני התעסוקה לחודש נובמבר. המשקיעים חוששים שנתונים טובים יאיצו בפד לצמצם את הרכישות, מה שעלול להצית גל ירידות בשווקים.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות, אומר כי ישנה "מתיחות שיא לקראת נתוני האבטלה - הפתעה חיובית עלולה לגרור ירידות חדות. השווקים מתוחים כלפי מעלה בהמתנה לנתוני האבטלה אשר יפורסמו ביום שישי ולסקר ה ADP אשר יפורסם מחר. בחדרי העסקאות ניתן לזהות בקושיי ייתר למכשירי גידור בליווי ירידות קלות. השווקים מביעים חשש קל של המשקיעים מפני הפתעה חיובית אשר עלולה לקרב את צמצום או הפסקת הדפסת הכספים האגרסיבית של הבנק הפדרלי.

"ניתן להמשיל את הראלי הגדול בשווקים כ'היי' שבו נמצא שוק המניות בעקבות הזרמת הכספים המסממת. חשוב להבין כי צמצום הזרמת הכספית תגרום להלם בטווח הקצר כולל הפשרות להיפוך מגמה. מנגד נתוני אבטלה מאכזבים אשר יסללו את המשך התוכנית תסמן ראלי סוף שנה מסורתי".

באירופה פורסמו אתמול נתוני ה-PMI, שבוחן את פעילות הייצור בנובמבר. ביוון, לראשונה מזה ארבע שנים, נרשמה התרחבות בפעילות הייצור. המדד עדיין נמצא מתחת ל-50 נק', אך עלה מ-47.3 נק' באוקטובר ל-49.2 נק'. בגרמניה סקטור הייצור עלה לשיא מאז קיץ 2011, כשה-PMI עלה מ-51.7 נק' באוקטובר ל-52.7 נק' בנובמבר. בצרפת סקטור הייצור ממשיך להראות רע, כשהמדד ירד ל-48.4 נק' לעומת 49.1 נק', וגם בספרד נרשמה ירידה ל-48.6 נק' לעומת 50.9 נק'. לעומת זאת, באיטליה נרשם שיא של 2.5 שנים, עם עלייה במדד ל-51.4 נק' לעומת 50.7 נק'.

מגמה מעורבת באסיה

הבורסות באסיה נסחרות היום בירידות, למעט מדד הניקיי שננעל בשיא של 6 שנים, על רקע חששות בשווקים מהפחתת רכישות האג"ח בקרוב בשל התאוששות הכלכלה האמריקאית.

מדד MSCI אסיה מאבד 0.6% לאחר שמתחילת השנה נוספו 8 טריליון דולר לשוקי המניות הגלובליים - שיא שלא נראה מאז 2009.

"הנתונים הכלכליים בשבועות האחרונים היו חיוביים והשווקים מתייחסים עכשיו לנתונים טובים כאל משהו רע כי זה מקרב את הפד להפחית את רכישות האג"ח", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Perpetual.

מדד מנהלי הרכש בסין ירד בחודש נובמבר ל-56 נקודות מ-56.3 נק', לפי נתון שפורסם היום. עדיין, קריאה מעל 50 נק' מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית. באוסטרליה פורסם שהמכירות הקמעונאיות עלו ב-0.5% באוקטובר בהשוואה לספטמבר - מעל התחזיות המוקדמות.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מניית Newcrest Mining , חברת הכרייה הגדולה באוסטרליה, צונחת מעל 6% לשפל של 5 חודשים. יונדאי , חברת הרכב הגדולה בקוריאה, נופלת 4.2% על רקע ירידה במכירות החברה בנובמבר. חברת הכימיקלים היפנית Sekisui Chemical קופצת 7.5% לאור דיווח לפיו החברה פיתחה חומר זול ויעיל יותר עבור סוללות לרכבים חשמליים.