הבורסה בת"א ננעלה בירידות; מניית בריינסווי זינקה 7.4%

סקר ה-ADP בארה"ב הצביע על התאוששות מהירה מהצפוי בשוק העבודה, מה שמגביר את החששות מפני צמצום קרוב של רכישות האג"ח על ידי הפד ■ דיסקונט ירדה 1% ברקע הפצת 7% ממניות הבנק שלשום

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') בירידות שערים לאחר פתיחה חיובית, כאשר מדד המעו"ף המשיך גם היום לרדת מהשיאים שנקבעו רק השבוע.

מדד המעו"ף השיל היום מערכו 0.06% וננעל ברמה של 1,363.8 נק', בעוד מדד תל אביב 100 ירד ב-0.33% ל-1,218.5 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.16 מיליארד שקל.

בארה"ב פורסם היום סקר ה-ADP, הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש נובמבר. הסקר הצביע על כך כי נוספו לסקטור הפרטי 215 אלף משרות, הרבה מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 170 אלף משרות.

סקר ה-ADP הוא רק קדימון לדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי. לפי התחזיות המוקדמות, כ-180 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש החולף, בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת לרמה של 7.2% (שנתי) לעומת 7.3%.

אנליסטים רבים סבורים כי נתונים חיוביים עלולים ליצור אפקט של "הפוך על הפוך" ולגרור ירידות בשווקים. זאת בשל העובדה כי הם עלולים לזרז את הפד לצמצם את תוכנית התמריצים.

חושבים שהעליות בבורסה יסתיימו בקרוב? אתם טועים

קמטק ממשיכה לשגע את השוק

קמטק המשיכה לעמוד במוקד ברקע זינוקים בשיעורים ניכרים על רקע ספקולציות כי תזנק במאות אחוזים נוכח הפוטנציאל המיוחס למדפסות התלת-מימדיות על מעגלים מודפסים. המניה חוזרת הבוקר עם פער ארביטראז' שלילי של 12% מהמסחר בוול סטריט.

דיסקונט ריכזה עניין ברקע הפצת 7% ממניות הבנק על ידי קבוצת ברונפמן-שראן שלשום, בדרך ליציאה מגרעין השליטה והפצות נוספות במהלך 2014.

טבע וחברת התרופות טאקדה הודיעו הבוקר על כך שמוקדם יותר השנה הן חתמו על הסכם אשר במסגרתו טבע העניקה לטאקדה את הרשיון לשווק את תרכובת המקור גלטירמר אצטט (מרכיב פעיל), לטיפול בטרשת נפוצה ביפן. טבע וטאקדה עובדות כעת על הסכמים נוספים הנוגעים ליישום רשיון זה.

בתוך כך, טבע חשפה היום את קו מוצרי ה-NTE החדש שלה, אותן תרופות גנריות מורכבות המפותחות ממולקולות שקיבלו אישור FDA, מה שמקצר את הליך פיתוח התרופה וזמן הגעתה לשוק. מדובר בתרופות עם שיעורי רווחיות גבוהים יותר בהשוואה לתרופות גנריות. טבע מכנה את התרופות "ישויות טיפוליות חדשות" (או NTE) ומודיעה היום כי 15 מוצרים חדשים נכנסו לצבר הפיתוח של החברה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]