נעילה שלילית באירופה על רקע חששות מצמצום הרכישות

דריכות לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב - יובילו לגל ירידות? ■ מדד מנלהי הרכש האירופי עלה יותר מהצפי בנובמבר ■ מדד מנהלי הרכש הסיני של בנק HSBC רשם יציבות בחודש נובמבר עם קריאה של 52.5 נקודות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע חששות המשקיעים מצמצום קרוב של רכישות האג"ח בארה"ב על רקע נתוני התעסוקה הטובים שפורסמו היום.

מדד ה-Stoxx Europe 600, מדד הבנצ'מרק של היבשת, יורד ב-0.7%, לאחר שאתמול השיל מערכו 1.5%, הירידה החדה ביותר מאז חודש אוגוסט.

בארה"ב פורסם היום סקר ה-ADP, הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש נובמבר. הסקר הצביע על כך כי נוספו לסקטור הפרטי 215 אלף משרות, הרבה מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 170 אלף משרות. סקר ה-ADP הוא רק קדימון לדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי. לפי התחזיות המוקדמות, כ-180 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש החולף, בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת לרמה של 7.2% (שנתי) לעומת 7.3%.

אנליסטים רבים סבורים כי נתונים חיוביים עלולים ליצור אפקט של "הפוך על הפוך" ולגרור ירידות בשווקים. זאת בשל העובדה כי הם עלולים לזרז את הפד לצמצם את תוכנית התמריצים.

בזירת המאקרו המקומית, פורסם היום מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים, שרשם בנובמבר קריאה של 51.2 נקודות, גבוה מצפי האנליסטים בשוק והאומדן הקודם שעמד על 50.9 נקודות.

מאוחר יותר יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות ואומדן הצמיחה הרבעוני.

מניית טסקו מטפסת ביותר מ-1%, לאחר שדיווחה כי המכירות ברבעון השלישי עלו על הציפיות המוקדמות בשוק. מנגד, מניית אלקטה נופלת בחדות לאחר שפספסה את התחזיות בדוחות שפרסמה.

הין הכביד על הניקיי

המסחר במרבית בורסות אסיה ננעל היום (ד') בירידות שערים, כאשר מדד הניקיי היפני השיל מערכו יותר מ-2% בצל התחזקותו של הין היפני מול הדולר לקראת נתוני התעסוקה האמריקאים לחודש נובמבר.

ין חלש יחסית תמך בראלי בניקיי בשבועות האחרונים והביא את המדד לשיאים שלא נראו מאז פרוץ המשבר הפיננסי. לאחר זינוק של מעל 9% בנובמבר, נראה כי התחזקות המטבע היפני מהווה סיבה נוספת למימושים ולקיחת רווחים על ידי הסוחרים והמשקיעים.

מדד מנהלי הרכש הסיני (PMI) הסיני של בנק HSBC רשם יציבות בחודש נובמבר עם קריאה של 52.5 נקודות לעומת 52.6 באוקטובר. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות כלכלית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]