פירמת הייעוץ מקינזי מעריכה שבכדי לתמוך בתחזיות הצמיחה הנוכחיות, כלכלת העולם זקוקה להשקעות עצומות בתשתיות שונות.
במקינזי מעריכים שמדינות העולם זקוקות לכ-57 מיליארד דולר עד 2030 בכדי להחליף ולבנות מחדש תשתיות רבות כגון כבישים, מסילות, תחנות כוח, פרויקטי מים ועוד ועוד.
רוברט פאלטר, מנהל משותף לתחום התשתיות בחברה, מציין כי בארה"ב יש העדפה הולכת וגוברת למימון פרטי בתחום התשתיות, בעיקר ברמת המדינה הבודדת, המחליף מימון ממשלתי.
כך למשל, מימון פרטי סופק לבניית שני טרמינלים חדשים בנמלי תעופה באיזור ניו יורק.
כריס קוסקי (Chris Koski) המנהל את תחום ההשקעה בתשתיות במורגן סטנלי, מציין כי התחום פורח בכל העולם אולם יש להזהר מהסיכונים. "יש עדיין משקיעים מוסדיים מסויימים החושבים שהתחום הוא כסף קל ללא סיכונים וזה ממש לא נכון. אם לא מנהלים את זה בצורה מושכלת, ההשקעה עלולה להפוך לקטסטרופה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.