בורסות אירופה ננעלו בירידות; "יש עוד המון אפסייד במניות"

נתוני מאקרו מעורבים בסין: היחלשות בתפוקה התעשייתית ומאידך התחזקות במכירות הקמעונאיות

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בירידות שערים, לאחר 2 ימי עליות רצופים, לאחר שבסין פורסם נתון לפיו התפוקה התעשייתית עלתה פחות מהצפוי.

מדד Stoxx Europe 600 עולה ב-0.2%. המדד זינק ב-13% השנה. מניות Vedanta Resources ו-Fresnillo יורדות ומעיקות על מגזר הכרייה.

בבריטניה, התפוקה התעשייתית עלתה באוקטובר זה החודש השני ברציפות. התפוקה עלתה ב-0.4% בהשוואה לספטמבר, בדומה לתחזיות המוקדמות. גם בצרפת פורסמה היום התפוקה התעשייתית והיא ירדה ב-0.3% לאחר ירידה דומה גם בספטמבר.

מניית Vopak נופלת היום לאחר שמסרה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח שלה השנה. מניית Ashtead עולה לאחר שהעלתה את הדיבידנד שהיא מחלקת ב-50%.

ירידות קלות באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות קלות. בסין פורסמו נתוני מאקרו מעורבים לחודש נובמבר, עם היחלשות בתפוקה התעשייתית ומאידך התחזקות במכירות הקמעונאיות. התפוקה התעשייתית בסין עלתה ב-10% בנובמבר בהשוואה לנובמבר אשתקד, לאחר עלייה של 10.3% באוקטובר. אנליסטים ציפו לעלייה של 10.1% בנובמבר.

השווקים באסיה מתנהלים בזהירות לאחר שלושה נאומים רצופים של חברי הפדרל ריזרב, אשר אותתו כי קיימת אפשרות לנסיגה חלקית מה-QE3, במסגרתה רוכש ה'פד' נכסים בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש, כבר בדצמבר. ה'פד' עצמו יתכנס לישיבת הריבית בשבוע הבא.

המכירות הקמעונאיות בסין זינקו ב-13.7% לעומת חודש נובמבר 2012, טוב מהציפיות המוקדמות.

ב-Marketfield Asset Management משגרים היום עצה שורית במיוחד למשקיעים: "אל תתנו לטלטלות רגעיות בשוק להוציא אתכם מהפוזיציות שלכם במניות. בין ההווה לסוף השוק השורי יש עוד המון אפסייד. צריך להילחם בפיתוי להיות בפאניקה אם נעבור תקופה קשה, זה בדיוק הזמן להיות סבלני עם מניות".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]