ג'ובוקיט רוכשת חברת אינטרנט אמריקאית - והמניה מזנקת

רפי שקולניק: "הכנסות מהותיות ו-4 מיליארד דפים נצפים על ידי כמעט 200 מיליון מבקרים בשנה, ללא ספק הופכים אותנו לאחת מחברות שיתוף התוכן באינטרנט המובילות בעולם"

חברת האינטרנט ג'ובוקיט , המפתחת טכנולוגיות חיפוש והתאמה בין עובדים למעסיקים, מתכוונת לרכוש חברת אינטרנט אמריקאית בעלת אתר מוביל בתחום שיתוף התוכן והוידאו. מדובר במזכר הבנות ואם העסקה תיסגר ג'ובוקיט עשויה להפוך לאחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם בתחום שיתוף התוכן.

היקף העסקה הוא 2.5 מיליון דולר. עיקר התשלום בגין העסקה ייתבצע ע"ב הלוואת בלון אותה מתכוונת החברה להשיב מההון החוזר שלה בפרק זמן שלא יעלה על 24 חודשים. החברה מדגישה כי "עסקה זו צפויה להיות בעלת השפעה מהותית לחיוב על הכנסות ורווחיות החברה".

"אתר הדגל של החברה הנרכשת מתאפיין בתנועת גולשים עתירת מימדים מאז השקתו לפני כעשור", מסרה ג'ובוקיט. "על פי גוגל אנליטיקס, מרבית התעבורה לאתר הינה ישירה או מופנת ע"י ענקיות האינטרנט כמו גוגל ופייסבוק, דבר המעיד על איכות התוכן ועוצמתו של האתר. על פי אתר הדירוג המקוון אלקסה, האתר הנרכש מדורג בין 10 המקומות ראשונים בתחומו בעולם".

מתחילת 2013 נצפו באתר הנרכש כמעט 4 מיליארד דפי אינטרנט וסרטי וידיאו על ידי כ-200 מיליון מבקרים, ולמעלה מ-6.5 דקות זמן ממוצע לכל מבקר באתר. מרבית התעבורה מקורה מארה"ב, אנגליה וקנדה. בדף הפייסבוק של החברה חברים קרוב לחצי מיליון איש. על פי אתר הדירוג המוביל ComScore, שווי שוק הפרסום בווידאו באינטרנט חצה ב-2012 את רף ה-16 מיליארד דולר. שוק זה שומר על קצב צמיחה גבוה גם בשנה הנוכחית.

"עם השלמת הרכישה, אנחנו צופים להפוך לשחקן משמעותי בתחום שיתוף התוכן והווידאו באינטרנט" מסר רפי שקולניק, מנכ"ל ג'ובוקיט. "אנו פועלים על מנת לבנות חברת החזקות בתחומי האינטרנט המניבים לצד אסטרטגיית מכירות שאינה מקיימת תלות מסוכנת בלקוח זה או אחר, גדול ככל שיהיה. רכישת החברה הזו שמרבית התעבורה באתר שלה מקורה מארה"ב, אנגליה וקנדה, אזורים בהם התשלום לחשיפה (CPM) הינם מהגבוהים ביותר בעולם לצד קצב ההכנסות הקיים כבר כיום יסייע למצב את ג'ובוקיט כחברה מובילה הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה העסקית".