נעילה חיובית בבורסות אירופה; מילאנו זינקה 2.3%

מדד מנהלי הרכש של גוש האירו עלה לשיא של 31 חודשים ■ בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של HSBC לתעשייה עמד בחודש דצמבר על 50.5 נקודות לעומת צפי ל-50.9 נקודות

עליות חדות נרשמו בסיום המסחר היום (ב') בבורסות אירופה, זאת לאחר פרסום נתוני מאקרו באסיה ואירופה ועל רקע מגמה חיובית בוול סטריט לקראת ישיבת הפדרל ריזרב מחר וביום ד'.

בצרפת דווח היום כי מדד מנהלי הרכש הכללי ירד ל-47 נקודות בדצמבר לעומת 48 נקודות בנובמבר. מדד ה-PMI של ענף השירותים בצרפת ירד בדצמבר ל-47.4 נקודות לעומת 49 נק' בנובמבר וצפי ל-48 נקודות.

מנגד דוח של Markit Economics הצביע על כך שמדד מנהלי הרכש של גוש האירו עלה ל-52.7 נקודות, שיא של 31 חודשים, לעומת צפי כלכלנים ל-51.9 נקודות.

ירידות שערים נרשמו היום (ב') בבורסות אסיה לאחר פרסום נתוני מאקרו מאכזבים.

בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של HSBC לתעשייה עמד בחודש דצמבר על 50.5 נקודות לעומת צפי ל-50.9 נקודות ולעומת רמה של 50.8 בנובמבר. מדובר אמנם על התרחבות (מעל 50 נקודות) אבל בקצב איטי ביותר.

ביפן פורסמו סקר תוצאות ה"טאנקן" שרשם עלייה לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2007, ל-16 נקודות לעומת 12 נקודות בספטמבר. צפי הכלכלנים עמד על 15 נקודות.

ישיבת ה'פד' כאמור מתקרבת והמשקיעים סביב העולם נערכים לאפשרות הריאלית כי הבנק המרכזי האמריקאי יודיע כי הוא מתחיל לסגת מתוכנית רכישות האג"ח שלו. על פי הערכות בשוק, ה'פד' יחתוך 10-15 מיליארד דולר מתוכניתו החודשית, הכוללת רכישות בהיקף של 85 מיליארד דולר.

בטוקיו רשמו מניות טויוטה מוטור והונדה מוטור ירידות של כ-2% ומניות שארפ ופנאסוניק ירדו ביותר מ-1%.