נעילה חיובית בוול סטריט; ביוליין זינקה 15%, אופקו 1.3%

לפי הערכות בשוק, הבנק המרכזי עשוי להודיע כבר ביום רביעי על צמצום ההקלה המוניטרית ■ מאקרו: נתונים טובים במגזר הייצור ■ המדדים סיימו את השבוע שעבר בירידה השבועית החדה ביותר מאז 30 באוגוסט

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים ביומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב, לאחר שהמדדים המרכזיים חתמו בשבוע החולף את השבוע הגרוע ביותר מאז אוגוסט ואחרי פרסום נתוני מאקרו חיוביים. עיקר תשומת הלב מופנית לישיבת הפדרל ריזרב שתחל מחר וממצאיה יפורסמו ביום רביעי. לפי הערכות בשוק, הבנק המרכזי עשוי להודיע כבר השבוע על צמצום ההקלה המוניטרית.

בזירת המאקרו פורסם ב-15:30 מדד האמפייר סטייט לחודש דצמבר, המודד את הפעילות היצרנית באזור ניו יורק. המדד עלה ב-1% לאחר קריאה שלילית של 2.2% בחודש הקודם. הצפי היה כי המדד יעלה ב-5%.

באותה שעה פורסם גם הייצור התעשייתי לחודש נובמבר שעלה ב-1.1% - העלייה החדה מאז נובמבר 2012. הנתון של אוקטובר שונה לעלייה של 0.1% מירידה באותו שיעור בקריאה הקודמת.

ברקע לפתיחה החיובית, עליות חדות נרשמו בבורסות באירופה, אחרי ירידות באסיה. המשקיעים בארה"ב ובשאר העולם ממתינים לדברי הפד' ביום רביעי, ונערכים לאפשרות הריאלית כי הבנק יודיע כי הוא מתחיל לסגת מתוכנית רכישות האג"ח שלו.

מדד ה-S&P500 סיים את השבוע שעבר בירידה השבועית החדה ביותר מאז 30 באוגוסט, על רקע חששות כי נתוני מאקרו חיוביים שמעידים על שיפור בכלכלה, יביאו את הבנק המרכזי להקדים את צמצום או הפסקת ההקלה המוניטרית, מה שנקרא Tapering.

בסקר שערכה סוכנות בלומברג בקרב אנליסטים, 34% מהם מעריכים כי הפדרל ריזרב צפוי לחתוך 10-15 מיליארד דולר מהתוכנית שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש. בסקר הקודם ב-8 בנובמבר רק 17% מהאנליסטים צפו צמצום קרוב של הרכישות. בגולדמן זאקס, מנגד, צופים כי "הפד יצמצם את רכישות האג"ח רק בשנה הבאה".

באירופה פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של גוש האירו עלה ל-52.7 נקודות, שיא של 31 חודשים, לעומת צפי כלכלנים ל-51.9 נקודות. גם זירת המאקרו בארה"ב עמוסת נתונים היום, שצפויים להצביע על שיפור בפעילות הייצור האמריקנית.

בקרב המניות המעניינות היום, נציין את Sprint ו-T-Mobile US (סימול TMUS)שעמדו במוקד על רקע דיווחים על מיזוג בין השתיים. במסחר המאוחר בוול סטריט ביום שישי לאחר הדיווח, מניית Sprint טיפסה ב-3% ו-T-Mobile US זינקה ב-8.7%. אם העסקה תאושר, החברה הממוזגת תהיה מפעילת תקשורת גדולה דיה כדי להוות תחרות ל-AT&T.

ביוליין הודיעה היום על תוצאות ראשוניות מבטיחות עבור BL-8040 בניסוי קליני Phase 2 בחולים בעלי התפרצות מחודשת של לוקמיה מיאלואידית חריפה.

קבוצת AIG הודיעה היום כי היא מוכרת את חברת החכרת המטוסים שבבעלותה - ILFC, לחברה ההולנדית AerCap Holdings תמורת 5 מיליארד דולר במניות ומזומן.

מניית אופקו הלת' ריכזה עניין על רקע דבריו של היו"ר פיליפ פרוסט באשר מוצרים עתידיים, שיהוו זרזי מפתח להתפתחות החברה. פרוסט ציין את ה-Rolapitant לטיפול בסרטן, עליה הוא אמר כי "אנחנו צפויים לדווח כנראה את תוצאות שלב 3 כבר בחודש הקרוב. אין לנו שום סיבה להאמין שהתוצאות יהיו משהו אחר מאשר הצלחה".

אורבוטק הישראלית הודיעה היום על קבלת הזמנות ראשונות בכ-10 מיליון דולר מיצרני פאנלים סולארים מובילים למערכת ה-Aurora PECVD - מערכת לבדיקת פאנלים סולארים. משלוחי המערכות צפויים להתבצע במחצית הראשונה של 2014.