סלסוס יוצאת לגייס עד 11.8 מיליון דולר כדי להשתדרג לנאסד"ק

מפתחת התרופות לאלרגיות ולמחלות אוטו-אימוניות נסחרת לפי שווי של כ-60 מיליון דולר

חברת סלסוס המפתחת תרופות לאלרגיות ולמחלות אוטואימוניות, ונסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, יוצאת לגייס 11.8 מיליון דולר במטרה להשתדרג לנאסד"ק. חתם ההנפקה הוא בנק ההשקעות אופנהיימר.

סלסוס הוקמה בבריטניה על ידי ישראלים, על בסיס טכנולוגיה של האוניברסיטה העברית, בהשקעה ראשונית של משקיעים בריטים. ב-2011 ביקשה החברה להנפיק בתל אביב (אז עוד נקראה מוריה פרמצבטיקה). מרכז הפיתוח של החברה נמצא בישראל, והיא מנוהלת היום על ידי גור רושוולב, יהודי עם זיקה ישראלית ובעבר שותף בקרן השקעות ניו יורקית.

שוויה של סלסוס בבורסה מעבר לדלפק הוא כ-60 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה נכון לסוף יוני 2013 היו 64 אלף דולר, אך בספטמבר גייסה 12.5 מיליון דולר בהנפקה פרטית, כך שהיא נכנסת למהלך הנוכחי מעמדה חזקה יחסית לחברות הנסחרות בבורסה שמעבר לדלפק. במחצית הראשונה של 2013 היא הפסידה 2.7 מיליון דולר.

החברה פיתחה מספר תרופות למחלות אלרגיות ואוטו-אימוניות, בהן מערכת החיסון תוקפת את הגוף מסיבה לא ידועה, או בניסיונה לתקוף גורם זר שאינו מחייב התקפה בעוצמה כזו (אלרגיות). זוהי משפחה גדולה מאוד של מחלות וכיום אין לרובן טיפול מספק, אף שהתרופות השונות בתחום מגלגלות יחד עשרות מיליארדי דולרים.

תוצאות טובות לניסוי במוצר הדגל

המוצר המוביל של סלסוס הוא תרופה נגד מחלת העור אטופיק דרמטיטיס ("אסתמה של העור"). החברה דיווחה במאי על תוצאות ביניים טובות מניסוי יעילות רב מרכזי ראשון שערכה במוצר בישראל, והיא מחכה לתוצאות הניסוי המלא ב-85 חולים, שצפויות להגיע בחודשים הקרובים. הניסוי אינו נערך בפרוטוקול שסוכם עם ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב), אולם תוכנן כך שהוא אמור להתאים לדרישות הרשות.

מוצר שפותח בחברה בעבר, לטיפול בנזלת אלרגית, נזנח בינתיים לאחר שהוכרע כי השוק אינו מספיק אטרקטיבי. לחברה מוצרים נוספים בצנרת, אך הם עדיין בשלב מוקדם מאוד - לפני שלב הניסויים בחיות.

בעבר אמרה סלסוס כי היא זקוקה לעשרות מיליוני דולרים כדי להשתדרג למסחר בנאסד"ק. אם תצליח בהנפקתה, הרי שבשילוב עם ההנפקה הפרטית שביצעה, היא כבר מתחילה להתקרב לסכום זה.

סלסוס
 סלסוס