נעילה שלילית באירופה; הבורסה במילאנו ירדה 1.6%

המשקיעים בעולם חוששים מצמצום ההקלה המוניטרית בארה"ב כבר מחר ■ מדד ה-ZEW בגרמניה זינק ל-62 נקודות, עלייה זה החודש החמישי ברציפות ושיא מאז אפריל 2006

בורסות אירופה נסחרו היום (ג') בירידות בעוד המשקיעים ברחבי העולם ממתינים להודעה המוניטרית של הפדרל ריזרב מחר, ושאלה גדולה אחת עדיין באוויר: מתי הפד יחל להפחית את רכישות האג"ח. מגמה שלילית נרשמת גם במסחר בוול סטריט.

מדד Stoxx Europe 600 איבד כ-0.5% מערכו. המדד הוסיף 1.3% לערכו אתמול לאחר שמדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה לשיא של 31 חודשים, מה שמעיד על המשך ההתאוששות בכלכלה האירופית. עם זאת, מדד Stoxx Europe 600 ירד מתחילת החודש ב-3.9% על רקע נתונים מקרו-כלכליים טובים שפורסמו לאחרונה בארה"ב אשר מגבירים את הסבירות להקדמת הפחתת רכישות האג"ח ע"י הפד.

היום פורסם בגרמניה מדד ה-ZEW לביטחון המשקיעים, אשר מספק אינדיקציה לתחושת המשקיעים והאנליסטים לגבי השוק בחצי השנה הקרובה. המדד זינק בדצמבר ל-62 נקודות, עלייה זה החודש החמישי ברציפות ושיא מאז אפריל 2006. כלכלנים ציפו למדד של 55 נקודות, מ-54.6 נק' בנובמבר.

מניית Zurich Insurance רשמה עליות חדות היום על רקע התקדמות בחיפוש אחר סמנכ"ל כספים חדש בחברת הביטוח.

עליות ביפן

לאחר פתיחה חיובית, רוב בורסות אסיה נסחרו בירידות שערים - למעט בורסת יפן.

גם באסיה ממתינים בקוצר רוח להודעת הפד, כאשר לפי חלק מההערכות בשוק הפד עשוי להכריז כבר מחר על הפחתת רכישות האג"ח ב-10-15 מיליארד דולר ל-70-75 מיליארד דולר בחודש.

מדד ה-MSCI ירד בשבועיים האחרונים על רקע נתונים כלכליים חזקים בארה"ב שהעלו את החששות להפסקת רכישות האג"ח של בנק הפדרל ריזרב. מתחילת השנה מדד ה-MSCI אסיה טיפס בכ-6%.

בין המניות שבלטו במזרח היום נציין את היצואניות הגדולות כמו הונדה , ומאזדה. מניית חברת הביטוח Dai-ichi Life Insurance טיפסה אחרי שזכתה להמלצת "קנייה" מברקליס.

מניית חברת ההנדסה Daewoo Engineering & Construction צנחה אחרי שהרשויות בקוריאה החלו בחקירה בחשד להעלמות מס.