מתוק בצמרת: קנדי קראש - האפליקציה המצליחה ביותר השנה

המשחק זכה בתואר אפליקציית השנה החינמית בחנות של אפל האפליקציות של יו-טיוב, פייסבוק ואינסטגרם צונחות

לא היה צריך לחכות לאפל או לרכוש כדור בדולח כדי להגיע לאמצע דצמבר ולנחש שהמשחק קנדי קראש יזכה בתואר אפליקציית השנה בחנות App Store של אפל בקטגוריית האפליקציות החינמיות. אפל אישרה זאת רשמית אמש (ב') והציבה במקום הראשון את המשחק הממכר ביותר של השנה. בכך, הדיחה קנדי קראש את יו-טיוב מהמקום הראשון, בו החזיקה בשנה שעברה. אל המקום השלישי הגיע הפרק השני בסדרת Temple Run המוצלחת, כשהגרסה הראשונה של המשחק הגיעה למקום השביעי באותה רשימה אשתקד.

חשוב לציין כי בעוד טמפל ראן הצליחו לשמור על המקום בעשירייה הראשונה, בחברת King, יצרנית קנדי קראש, צריכים להעיף מבט אל הרשימה בשנה שעברה ולהיזהר שלא ליפול לבור דומה. את המקום השלישי אשתקד השיג המשחק Draw Something, שנעלם כלעומת שבא. הבאזז הגדול והרכישה על-ידי זינגה העלו אותו גבוה-גבוה אך לבסוף הוא התרסק ודי נעלם מהמפה.

במקום הרביעי מופיע שחקן חדש בשוק - אפליקציית Vine - חברה שנרכשה על-ידי טוויטר ומשמשת להקלטה ולהפצה של סרטונים קצרים בני שש שניות. את החמישייה הראשונה סוגרת גוגל עם אפליקציית Maps שלה. במקום השישי אפשר למצוא עוד כניסה חדשה בדמות Snapchat, אולי אחת מהאפליקציות המדוברות ביותר של השנה, במיוחד בחודשים האחרונים כשהתנהל מסע ניסיונות לרכוש את החברה על-ידי פייסבוק וגוגל. האפליקציה, למי שלא מכיר, מאפשרת להעביר מסרים מיידים כמו תמונות וסרטונים שנעלמים לאחר מספר שניות ולא ניתן לשחזר אותם מעבר לכך.

אינסטגרם, שניצבת במקום השביעי, רושמת צניחה משמעותית לאחר שבשנה שעברה הגיעה למקום השני. גם החברה האם, פייסבוק, צונחת מהמקום החמישי אל המקום השמיני. פנדורה הולכת באותה הדרך ויורדת מהמקום השישי למקום התשיעי. את המקום העשירי תופס המשחק Despicable Me: Minion Rush, שמבוסס על הסרט "גנוב על הירח".

בקטגוריית האייפד, השלישייה הראשונה היא בדיוק כמו זו שבאייפון. במקום הרביעי מפתיעה אפליקציית מחשבון ואת המקום החמישי תוספת סקייפ. את המקום השישי תופסת אפליקציית נטפליקס, שמאפשרת להזרים סרטים ותוכניות טלוויזיה והמקום השביעי הוא המשחק Despicable Me, בדומה למקום העשירי באייפון. במקום התשיעי ניצבת אפליקציית הספרים של אפל ומיד אחריה נמצאת פייסבוק. את העשירייה סוגרת אפליקציית מזג האוויר של The Weather Channel.

הצלחה ל-Minecraft

ומה קורה באפליקציות בתשלום? גם פה יש כמה אפליקציות בולטות שחוזרות על עצמן ברשימות של האייפון והאייפד. במקום הראשון ניצב המשחק האינדי Minecraft - הן באייפון והן באייפד. את המקום השני באייפון תופס משחק Heads Up! של אשת הטלוויזיה אלן דג'נרס, בעוד באייפד ניצבת אפליקציית Pages - התשובה של אפל לאופיס של מיקרוסופט. שני המכשירים חולקים את המקום השלישי עם גרסה מיוחדת של Temple Run שמבוססת על הסרט "ארץ אוז", בהשראת הספר "הקוסם מארץ עוץ".

ואם כבר משחקים בגרסה מיוחדת לסרטי קולנוע, אנגרי בירדס: מלחמת הכוכבים הגיע למקום הרביעי באייפון ולחמישי באייפד.

10 האפליקציות המצליחות ב - 2013
 10 האפליקציות המצליחות ב - 2013