הטיפ היומי: קבלו מניה עם נקודת כניסה נוחה

חברת הנפט אואזיס קשורה באופן ישיר למהפכת האנרגיה העוברת על ארה"ב

חברת Oasis Petroleum נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: OAS) בשווי של כ-4.5 מיליארד דולר. החברה עוסקת בחיפוש והפקה של גז טבעי ונפט, בעיקר בצפון דקוטה. אואזיס קשורה באופן ישיר למהפכת האנרגיה העוברת על ארה"ב. בשלוש השנים האחרונות גדלה תפוקת הנפט והגז של החברה פי 8, בדומה לגידול בתפוקה בצפון דקוטה. השקעה בחברה היא "משחק ישיר" על הגידול בתפוקת האנרגיה באזור.

לאואזיס יש רזרבות מוכחות של 215.6 MMBoe. זהו גידול של 50% ברזרבות, והוא נבע בעיקר מרכישה שביצעה החברה בספטמבר האחרון.

מאזנה של אואזיס יציב יחסית. יחס החוב למאזן הוא 57.8, והחוב נטו ל-EBITDA מעט גבוה - 3, אך צפוי לרדת ל-2.56. תזרים המזומנים שלילי, בשל השקעות הוניות גבוהות בפיתוח מאגרים. ה-EBITDA צמח מ-71 מיליון דולר ב-2010 ל-478 מיליון דולר ב-2012, וב-2014 הוא צפוי להסתכם ב-1.24 מיליארד דולר.

באופן טבעי, הכנסות החברה ושווי נכסיה קשורים ישירות למחיר הנפט. הגידול בתפוקה המקומית צפוי להוביל לשינויים ברמה הפדרלית. המדיניות הרשמית של ארה"ב היא שלא מייצאים נפט גולמי, אך מותר לייצא תזקיקי נפט. בשנתיים האחרונות, מי שנהנה מהגידול בהיצע הנפט היו בתי הזיקוק בצפון ובמרכז, שזיקקו נפט מקומי. באותו הזמן, בתי הזיקוק בדרום זיקקו נפט יקר יותר מסוג ברנט, ולכן היו פחות רווחיים. בשנים האחרונות בתי זיקוק רבים בדרום ביצעו התאמות כך שיוכלו לזקק נפט מסוג WTI ולהגדיל את מרווח הזיקוק. הגידול בביקוש לנפט המקומי צפוי לתמוך במחירי הנפט, ומכאן - ברווחיות של אואזיס.

בניתוח שווי נקי של נכסים (NAV) למניה ביחס לשינוי במחירי הנפט, אנו נמצאים בנקודת כניסה נוחה להשקעה. להערכתנו, למי שמעוניין בחשיפה למהפכת האנרגיה של ארה"ב בטווח הארוך, אואזיס היא אפשרות מעניינת.

לפי מכפיל EV/EBITDA של 7.5 לרווחי 2014 (פרמיה על המכפיל הממוצע בתעשייה, בשל הצמיחה המואצת בחברה), מחיר היעד שלנו למניית אואזיס הוא 64 דולר - כ-43% מעל מחירה הנוכחי. המלצתנו היא "קנייה".

הכותב הוא אנליסט ני"ע זרים בלאומי שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם