הפרסום במובייל בארה"ב ממריא: התחום צפוי לסיים את 2013 עם היקף של 9.6 מיליארד דולר, פי 2 מאשר ב-2012 - כך מדווחת חברת המחקר eMarketer.
בחברה מציינים כי ענף הפרסום הדיגיטלי כולו עומד לעלות השנה ב-15.7%, כשהמובייל הוא מנוע הצמיחה העיקרי. גם על-גבי הדסקטופ נרשמת עלייה קלה בשיעור של 1.7%, שאמורה לפי התחזית להימשך גם בשנה הבאה ואז להתחיל לצנוח.
גידול חד צפוי גם ב-2014
מנגד, ההצלחה הפרסומית במכשירים הניידים לא צפויה להסתיים שם, וב-eMarketer מעריכים כי ב-2014 התחום צפוי לגדול ב-50% לכדי 14.6 מיליארד דולר.
אם להסתמך על התחזית ארוכת-הטווח שלה, ב-eMarketer צופים כי עד 2017 הפרסום בסמארטפונים ובטאבלטים יגיע עד ל-35.6 מיליארד דולר בארה"ב בלבד. בדסקטופ, לעומת זאת, היקף הפרסום יילך ויצטמק ויגיע ב-2017 ל-27.2 מיליארד דולר.
נקודת השינוי, לפי תחזית החברה, בה המובייל יעקוף לראשונה את הדסקטופ, אמורה להתרחש במחצית 2016.
"הרבה מפרסמים לא היו מוכנים ב-2011/2 ללכת על השקעה מסיבית בפרסום במובייל. התשתית לא הייתה מספיק חזקה, לא היו מספיק אתרים מותאמים למובייל, וחוויית השימוש באפליקציות, במיוחד אלה של הקמעונאים, לא הייתה חלקה מספיק", הסביר קלארק פרדריקסן, סגן נשיא ב-eMarketer. "אבל מה שהשתנה הוא שיותר מותגים וקמעונאים התחילו להשקיע ברצינות בחוויות בסמארטפונים ובטאבלטים בשנה החולפת".
לכך ניתן להוסיף כניסה מסיבית יותר של שחקנים כמו גוגל ופייסבוק, שאיפשרו סביבה תומכת לפרסום במובייל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.