נעילה חיובית באירופה; "זה מצב של win win עבור השווקים"

הפד החליט אתמול לצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר בחודש ■ מנהיגי גוש האירו התכנסו בבריסל בניסיון לגבש הסכם לאיחוד בנקאי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות של יותר מ-1%, לאחר נעילה חיובית בוול סטריט ובעקבות החלטת הפד לצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר בחודש.

הפדרל ריזרב יצמצם את רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ל-75 מיליארד דולר. כך הוחלט בישיבת ועדת השוק הפתוח שהסתיימה אמש. במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השלישית (QE3), רכש עד כה הפד 85 מיליארד דולר מדי חודש - 45 מיליארד דולר באג"ח של משרד האוצר ו-40 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות.

כעת, כאמור, יצומצם קצב הרכישות ל-75 מיליארד דולר. בהודעת הפד נכתב כי "הנתונים שהתקבלו מאז ועדת השוק הפתוח של הפד התכנסה באוקטובר מצביעים על כך שהפעילות הכלכלית מתרחבת בקצב מתון. תנאי שוק העבודה הראו שיפור נוסף; שיעור האבטלה ירד אך עדיין נותר גבוה. הוצאות בתי האב וההשקעות בעסקים התקדמו, בעוד ההתאוששות בסקטור הדיור האטה במידת מה בחודשים האחרונים. המדיניות הפיסקלית מרסנת את הצמיחה הכלכלית, למרות שייתכן שמידת הריסון קטנה. האינפלציה נמצאת מתחת ליעד ארוך הטווח של הוועדה, אך הציפיות לטווח הארוך יציבות".

בזירה המקומית, מנהיגי גוש האירו התכנסו היום בבריסל לפסגה בת יומיים, במהלכה הם ינסו לגבש הסכם שיוביל לאיחוד בנקאי ביבשת. מהלך שכזה, לפי הערכות, יחזיר את אמון המשקיעים שנפגע באופן קשה במהלך המשבר הפיננסי שפגע במערכת הבנקאות בגוש האירו.

מניית סאאב מזנקת בחדות לאחר שחתמה על חוזה הזמנות עם ברזיל. גם מניית Amadeus IT Holding מטפסת לשיא לאחר שהחברה הודיעה כי רכישת חברת NMTI Holdings Inc תזניק את מכירותיה השנתיות.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שהמסחר בניו-יורק נסגר אמש בעליות חדות. מדד הניקיי היפני טיפס בכ-1.7%, אך הבורסה בשנגחאי נפלה בכ-1%.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ד') בעליות שערים של עד 1.8%, לאחר פרסום החלטת הפד בנוגע לצמצום רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ודבריו של יו"ר הבנק ברננקי לאחר מכן.

"זה מצב של win win עבור השווקים", אמר לבלומברג שיין אוליבר, מנהל השקעות בסידני. "חברי הפד יותר אופטימיים בנוגע לכלכלה ולאבטלה אבל עדיין ממשיכים עם מדיניות מוניטארית מרחיבה מאוד מכיוון שאין איפלציה".

מניית נינטנדו בלטה בעלייה של כ-4% בטוקיו ואילו מניות פאנסוניק וסוזוקי מוטור הוסיפו יותר מ-2%.