הטיפ היומי: המניה שיכולה לזנק ב-57%

JP מורגן: שינוי המיקוד של Chegg יתבטא במניה

חברת Chegg פועלת בתחום החינוך בארה"ב, והיא מספקת מבחר קורסים, שירותי השאלת ספרי לימוד ועוד. החברה נסחרת בשווי של כ-677 מיליון דולר בבורסת ניו יורק (סימול: CHGG), ומייצרת הכנסות ממכירה והשאלה של ספרי לימוד ומרישום לשירותי האונליין שלה, בהם לדוגמה עזרה בשיעורי בית. במקביל, היא מקבלת תשלומים מקולג'ים שאליהם היא מפנה תלמידי תיכון, ומשותפים עסקיים שמגיעים דרכה ללקוחות פוטנציאליים.

אנו רואים ב-Chegg פלטפורמה שמספקת לסטודנטים דרכים יעילות וזולות יותר ללמוד ולתקשר עם הקולג'ים ועם חבריהם ללימודים. אנחנו מעריכים שבשנים הבאות יעבור המיקוד של החברה מהדפסת ספרי לימוד למגוון רחב של שירותים דיגיטליים בעלי שיעורי צמיחה ורווחיות גבוהים. השינוי הזה כבר מתבצע - בשנת 2013 כ-20% מהכנסות החברה יגיעו ממוצרים שאינם קשורים להדפסת ספרי לימוד. השינוי יחזק את מעמדה הפיננסי של Chegg בעתיד.

החברה היא שחקנית מובילה בשוק החינוך ויש לה יתרונות לגודל ושם טוב בקרב הסטודנטים. Chegg מגיעה לכ-40% מבוגרי התיכונים ול-30% מהסטודנטים בקולג'ים.

אנו מעריכים שבין השנים 2012 ל-2015 יגיע שיעור הצמיחה השנתי הממוצע של Chegg ל-23%, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יעלה מ-EBITDA שלילי של 4.5 מיליון דולר בשנת 2013 ל-EBITDA חיובי של 49.8 מיליון דולר בשנת 2015.

להערכתנו, שיעור ההכנסות שאינן ממכירת ספרי לימוד יגדל מ-20% ב-2013 ל-35% ב-2015 ולכ-50% ב-2017. ככל שחלק זה יעלה בהכנסות, המודל העסקי של החברה ישתפר; זאת, בין היתר, הודות להורדת עלויות הכרוכות במשלוח הספרים ומעבר לפעילות בעלת שולי רווח גולמי גבוה יותר.

אנחנו מתחילים לסקר את מניית Chegg בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 13 דולר - פרמיה של כ-57% על מחירה הנוכחי.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של JP מורגן

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם