לאומי: "להחזיק אג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני-קצר"

כלכלני לאומי ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות, ומעריכים שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני

כלכלני בנק לאומי ממליצים בסקירתם השבועית על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל, ומעריכים שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. "יחד עם זאת, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות", הם מציינים.

עוד ממליצים בלאומי על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%) - זאת לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, ממליצים בלאומי להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), ואת מדדי המניות של השווקים המתעוררים, להחזיק בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי.

עוד מעריכים בלאומי כי "התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה).

כלכלני לאומי ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן), ולהחזיק "אג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר. בחלק הקצר אנו חוזרים להמליץ על אחזקה מאוזנת בין האפיק השקלי לצמוד, לאחר כחודשיים בהם המלצנו על חשיפת יתר לאפיק הצמוד. זאת, לאחר שהאינפלציה הצפויה בטווח הקצר "סגרה את הפער" והתקרבה אל מרכז יעד האינפלציה".