וול סטריט סגרה בעליות, הדאו ג'ונס ו-S&P 500 בשיא חדש

תמ"ג הרבעון השלישי הצביע על התרחבות בקצב של 4.1%, לעומת צפי כלכלנים ל-3.6% ■ S&P חתכה את דירוג האשראי המושלם של האיחוד האירופי ■ הסכם ענק לטאואר עם פנסוניק - צפי לזינוק במכירות החל מ-2014

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ו') בעליות שערים, למרות החלשות מסויימת בשעה האחרונה של המסחר. זאת, על רקע פרסום נתוני מאקרו טובים, בהמשך לשיא החדש שקבע אמש בסיום המסחר הדאו ג'ונס, ועל רקע החלטת הפד ודבריו של היו"ר ברננקי שלשום.

באירופה, סוכנות הדירוג S&P חתכה היום את דירוג האשראי המושלם של האיחוד האירופי ל-"+AA", על רקע דאגות בכל הנוגע לדיוני התקציב המתקיימים ביבשת. "להשקפתנו, דיוני התקציב של האיחוד האירופי הפכו יותר ויותר שנויים במחלוקת, מה שאנחנו רואים כאיתות לסיכונים גוברים בכל הנוגע לתמיכה באיחוד האירופי מצד כמה מדינות חברות", נמסר מ-S&P.

ביום רביעי פורסמה החלטת הפדרל ריזרב לצמצם את רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ל-75 מיליארד דולר. במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השלישית (QE3), רכש עד כה הפד 85 מיליארד דולר מדי חודש - 45 מיליארד דולר באג"ח של משרד האוצר ו-40 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות. כעת, כאמור, יצומצם קצב הרכישות ל-75 מיליארד דולר.

במסיבת העיתונאים לאחר פרסום ההחלטה, אמר יו"ר הפד, בן ברננקי, כי עתיד התוכנית ייקבע על פי הנתונים הכלכליים, וציין כי הוועדה מאמינה שיהיה זה הכרחי להשאיר את הריבית נמוכה "הרבה אחרי ששיעור האבטלה יגיע ל-6.5%".

העלייה החדה בשיעורי הריבית בשוק המטבע בסין עמדה במרכז תשומת לב המשקיעים באסיה (שנגחאי נפלה היום 2%), כאשר ריבית ה-REPO (הסכם רכש חוזר) עלתה ל-7.5%, הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-24 ביוני השנה. זאת, גם לאחר שהבנק המרכזי של סין הזרים אתמול הון לבנקים במדינה.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם היום נתון התמ"ג הסופי לרבעון השלישי, שהצביע על צמיחה של 4.1% לעומת צפי להתרחבות בקצב של 3.6%.

הסכם ענק לטאואר

חברת טאואר-ג'אז חתמה על הסכם עם חברת פנסוניק ליצירת מיזם משותף אשר צפוי להניב לטאואר מכירות שנתיות של 400 מיליון דולר.

מניית גילת ריכזה גם היום עניין לאחר שדיווחה אתמול על זכייה בפרויקט הנאמד ב-99 מיליון דולר לתקופה של כשלוש שנים וחצי. חתימת ההסכם לביצוע הפרויקט צפויה בזמן הקרוב. זאת, במסגרת הפרויקט הלאומי לאספקת שירותי תקשורת לאזורי פריפריה בקולומביה.

פייסבוק תמכור 70 מיליון מניות בהנפקה משנית, מתוכן 41.35 מיליון מניות של המייסד מארק צוקרברג שיגרוף 2.3 מיליארד דולר. סך ההנפקה יסתכם ב-3.9 מיליארד דולר.

בלקברי דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה הפסידה 4.4 מיליארד דולר, או 8.37 דולר למניה, על הכנסות של 1.2 מיליארד דולר. אנליסטים צפו רווח של 44 סנט למניה על הכנסות של 1.59 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]