נעילה חיובית בבורסה; כן פייט זינקה 24%, טאואר צללה 5.4%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ כן פייט הודיעה על הצלחה בניסוי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל

המסחר (ב') בבורסה באחד העם נחתם בעליות שערים, לאחר שאתמול עלו המדדים המובילים בבורסה ביותר מ-1% ובעקבות מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מניית בזק טיפסה בכ-3.8% וסייעה לדחוף את מדד המעו"ף לעלייה של 0.7%, לרמה של 1,348 נקודות. מדד הבנקים טיפס ביותר מ-1% בעקבות עלייה של 2% במניית פועלים ו-1.2% במניית לאומי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "השוק המקומי הציג בשבוע החולף חולשה בעיקר בגלל מניית אופקו וחברות הגז, כאשר הבנקים, הביטוח והטכנולוגיה חזרו לתפקד טוב יותר. המימושים של השבוע האחרון בשוק המקומי מנוגדים למגמה העולמית וגם למתרחש בשווקים מתפתחים ולכן המחירים כאן נראים אטרקטיביים וכל עוד תימשך המגמה החיובית אנו מעריכים כי היא תורגש גם כאן. אנו עדיין ממליצים על חשיפה למדדים הגדולים יותר בשוק הישראלי (ת"א 25 ו-100), אשר עשויים להמשיך ליהנות מזרימת כספי משקיעים זרים, שעשויים להיחשף ב-2014 גם למגזרים נוספים".

המסחר בבורסה ננעל כאמור אתמול בעליות שערים של יותר מ-1%, לאחר שביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים והמדדים המרכזיים טיפסו לשיאים חדשים. אבנר, לאומי ואופקו הלת' טיפסו בחדות וסייעו לדחוף את מדד המעו"ף. מחזור המסחר הסתכם בכ-826 מיליון שקל.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ציין כי האפטר ברננקי לא הגיע לתל אביב 25 אבל סביר שיגיע. "כפי שצוין כאן בשבוע שעבר, המדד חזר אל מתחת ל-1343, השיא ההיסטורי, מתוך "כוונה" לנסות ולהצליח לעלות מעל הרמה הזו בהמשך. השאלה מתי הוא יחזור לעלות פתוחה נכון למועד כתיבת טור זה".

"זה יכול להיות בכל נקודה בין תחילת שבוע המסחר לתמיכה ב-1287. מהלך מחודש מעל 1343 יחשב סימן שורי וכאמור, היה ותהיה פריצה נוספת של 1343 כלפי מעלה, היא אמורה להחזיק מעמד. מהלך מתחת ל-1287 יסמן את 1250 כיעד הבא לירידה ורמה זו היא רמת תמיכה חשובה. שורה תחתונה: יש שתי רמות תמיכה, יש סיכוי לעלייה, אפשרות לתנודתיות בדרך".

טאואר מתממשת

הכוכבת הגדולה של המסחר אתמול הייתה טאואר . החברה דיווחה ביום שישי כי חתמה על הסכם עם חברת פנסוניק ליצירת מיזם משותף אשר צפוי להניב לטאואר מכירות שנתיות של 400 מיליון דולר. המניה הגיבה בזינוק חד בוול סטריט וזינקה בחדות גם אתמול בתל-אביב. היום רשמה טאואר ירידה.

מניית כן פייט , רשמה עליות חדות לאחר שהודיעה היום על הצלחה בתוצאות ניסוי שלב 2b בדלקת מפרקים שיגרונית.

העלייה החדה בטאואר הביאה לעלייה במניות החברה לישראל . גם מניות הדשנים, שעלו ביום שישי בניו-יורק, העניקו רוח גבית למניות כיל והחברה לישראל.

מנכ"ל בזק לשעבר אבי גבאי מנהל מזה זמן מגעים לרכישת חברת התעופה הישראלית אל על . על פי הערכות היום בשוק, גבאי פנה לקבוצת סבן בראשות חיים סבן בהצעה לגבש עימה קבוצת משקיעים אשר תרכוש את השליטה באל על.

אלביט מערכות דיווחה אתמול כי משרד ההגנה האוסטרלי הפעיל אופציות לרכישת כמויות נוספות במסגרת חוזה המשך, על ידי שינוי חוזי וכן הזמין מאלביט מערכות פעילות להפחתת סיכונים באמצעות סקר בתנאים של חוזה המשך. ההיקף הכולל של שתי הפעילויות מסתכם בכ-229 מיליון דולר. החוזה יתבצע במהלך שלוש שנים.