נעילה חיובית באירופה לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים

הדאו ג'ונס וה-S&P ננעלו אתמול בוול סטריט בשיא חדש ■ הין נסחר בשפל של 5 שנים מול הדולר ■ מיצובישי מוטורס זינקה לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח שלה

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמה חיובית ביום מסחר מקוצר, לאחר פרסום נתוני מאקרו ולפני חופשת חג המולד באירופה ובארה"ב. היום, נזכיר, המסחר בוול סטריט ינעל ב-20:00 (שעון ישראל) בשל חג המולד ומחר לא יתקיים מסחר. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה יציבה.

בצרפת פורסם היום כי החוב הלאומי ביחס ל-GDP ירד ל-92.7%. עוד פורסם כי התמ"ג הצרפתי הצטמק ב-0.1% ברבעון השלישי. מנגד, דווח כי הוצאות הצרכנים בכלכלה השניה בגודלה בגוש האירו גדלו ב-1.4% בנובמבר לאחר ירידה של 0.1% באוקטובר.

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ג') בעליות שערים, לאחר שאמש ננעלו המדדים המרכזיים בוול סטריט בעליות וה-S&P 500 והדאו ג'ונס טיפסו לשיא חדש.

מדד הבנצ'מרק האזורי, ה-MSCI Asia Pacific, נסחר במגמה חיובית, זה היום השישי ברציפות. מדד הניקיי נסגר ברמות שיא של 6 שנים, לאחר שטיפס ביותר מ-53% מתחילת השנה, זאת בעוד הין היפני יורד לשפל של 5 שנים מול הדולר.

בתוך כך, ביפן הממשל והבנק המרכזי פרסמו היום את הדוח החודשי על מצב הכלכלה. לפי הנתונים, חלה עלייה בגביית המסים ולכן הממשלה מתכננת לצמצם את הגירעון התקציבי שלה לרמה של 400 מיליארד דולר, בשנה הפיסקלית שמתחילה בחודש אפריל 2014.

"אנו רואים התאוששות מהותית בכלכלת ארה"ב", אומר טאקשי מיאזקי, מנהל בחברת Mitsubishi UFJ Asset Management. "השווקים יתקנו למטה כאשר הם יעלו מהר מדי בטווח הקצר, אך בטווח הארוך העליות יימשכו", הוא הוסיף.

מניית Agricultural Bank of China, הבנק השלישי בגודלו בסין, מטפסת ביותר מ-1%, בעוד ענקית הרכב היפנית מיצובישי מוטורס מזנקת בכ-5% לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח שלה.